GTT209 Bilgisayar Destekli Tasarım I

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GTT209
Ad Bilgisayar Destekli Tasarım I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MURAT DİLEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MURAT DİLEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere, 2 boyutlu çizimlerden 3 boyutlu çizimlere geçerek, teknik parçaların modellerini oluşturarak kendini geliştirmek ve ilgili yeterlikleri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Program Paketinin Tanımı (Solidworks programı), Programların tanıtılması ve kullanımı, Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerinin tanıtımı, Başlangıç Düzenlemeleri, Temel Çizim Elemanları, Düzeltme, 2 boyutlu çizim menüleri, 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menüleri, Referanslar, Eğriler, Et kalınlığı atamalar, Malzeme tayini, Ölçülendirme ve Tarama işlemleri.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

1.T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Metalürji Teknolojisi Katı Modelleme 482BK0033

Notlar

1.Megep (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi) Bilgisayar Destekli Çizim I Modülü 2.T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Makine Teknolojisi Temel Geometrik Çizimler 520tc0028


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 3 boyutlu katı modelleme programını kullanır
ÖÇ02 Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerini tanır
ÖÇ03 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menülerini kullanır
ÖÇ04 Malzeme tayini, Ölçülendirme ve Tarama işlemlerini uygular
ÖÇ05 Yüzey ve katı modellemeyi uygular.
ÖÇ06 Surface menüsü, surface komutlarını, solid menüsü ve solid komutlarını kullanır.
ÖÇ07 Thickness, elevation ve extrude komutlarını uygular.
ÖÇ08 UCS ve UCS II menülerini ve komutlarını kullanır,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik bilimlerdeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tesisatçılıkla ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Isıtma, doğal gaz, sıhhi tesisat sistemlerini ve sistemlerde kullanılan ekipmanları tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje okur, bakımla ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konut ve fabrika ortamlarındaki mevcut sistemlerin montaj, demontaj ve bakım işlerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve merkezi sistemlerde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sorun karşısında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için adım adım ilerleme yöntemini kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik el aletlerinin doğru kullanımı için araştırır sorgular daha sonra uygulamaya geçer.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik alandaki bilgileri araştırma yöntemlerini kullanarak sorgular. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuvarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atölye ortamında deneme yöntemini ve tekniğine göre uygulama yöntemini kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilinciyle davranır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik ingilizceyi, doğalgaz ve tesisat alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/teknik gelişmeleri takip eder ve bunları teknik hayatında uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur ve bunları teknik hayatında uygular.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program Paketinin Tanımı (Solidworks programı) Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Tartışma
2 Programların tanıtılması ve kullanımı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
3 Programların sektörel kullanımları Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
4 Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerinin tanıtımı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
5 Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerinin uygulama alanları Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
6 Başlangıç Düzenlemeleri, Temel Çizim Elemanları, Düzeltme Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
7 2 boyutlu çizim menüleri, 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menüleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav ile ilgili çalışma yapılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menülerinin temel örneklere uygulanması Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
10 Referanslar, Eğriler Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma
11 Et kalınlığı atamalar, Malzeme tayini Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
12 Et kalınlığı atamalar, Malzeme tayini uygulamarı Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Tartışma
13 Performans Görevi (Uygulama) Performans Görevi ile ilgili araştırma yapılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Ölçülendirme ve Tarama işlemleri Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
15 Ölçülendirme ve Tarama işlemlerinin temel örneklere uygulanması Konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ara sınav ile ilgili çalışma yapılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı ile ilgili çalışma yapılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 10:14