Genel Bilgi
Kod | BT180 |
Ad | Virüsler ve hücresel metabolizma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Suna KIZILYILDIRIM |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Öğrencilerin viruslarla ilgili tüm tanımlamaları, yapısal özellikleri, enfeksiyon çeşitleri ve sonrasında oluşan immunolojik olaylar ile klinik olgularda viral etiyoloji tespiti amacıyla kullanılan teknikleri anlaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste geniş anlamda bir enfeksiyöz etken olan virusun tanımlanması, yapısal ve enfektivite özelliklerinin belirlenmesi, viral enfeksiyonların organizmadaki gelişim şekillerinin ve enfeksiyonlardaki viral etiyolojinin teşhisinde kullanılan teknikleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Eczacılık Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Gıda Mühendisliği, Su Ürünleri Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü ve Biyoloji Bölümü mezunu olmak.
Kaynaklar
Sanchez, E. L., & Lagunoff, M. (2015). Viral activation of cellular metabolism. Virology, 479, 609-618.
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste öğrenciler viruslerin önemini ve etkilerini kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler bu derste, virüsleri sınıflandırmasını bilir ve işlevlerini açıklar |
ÖÇ03 | Bu derste öğrenciler, mikroorganizmaların yapısını kavrar ve yapı-işlev ilişkilerini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Virus tanımı ve yapısı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Viruslarda çoğalma ve replikasyon, virusların sınıflandırılması | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Virusların üretilmesi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Viral enfeksiyonlarda patogenez | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Viral tanı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Virusların hücre kültüründe üretilmesi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Viruslarda Enfeksiyözite Gücü TayiniKaynak | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | FizikoKimyasal testler, Antiviral İmmunite | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | HA-HI Testi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | KF Testi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | SRH Testi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | ELİSA-AGİD | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | IMMUN PEROKSİDAZ TESTİ | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İmmunfloresan Testi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |