Genel Bilgi
Kod | JM586 |
Ad | Önemli Mühendislik Projeleri İçin Jeolojik Yer Seçimi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Nükleer santral, tehlikeli atık deponi alanlarının jeolojik yer seçimlerini öğretmek
Dersin İçeriği
Nükleer santral yer seçimi, tarihçe, başarısız nükleer santral yer seçimleri, başarılı nükleer santral yer seçimleri, deniz, göl ve akarsu kenarı seçimler, nükleer atıklar, nükleer/tehlikeli atık yeri seçimleri, jeolojik topografik ve hidrojeolojik faktörler, sismik analiz, güvenli yarıçap tayini, sosyolojik faktörler, yöntemler, nihai yer seçimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Williams, E.A. ve Massa, HR., 1983. Siting of Major Facilities
Notlar
Erguvanlı, K., 1995. Mühendislik Jeolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nükleer santral ve tehlikeli atık deponi alanlarının jeolojik yer seçimlerini yapma becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Tehlikeli atık yeri seçiminde Jeolojik, topografik ve hidrojeolojik faktörlerin önemini öğrenir. |
ÖÇ03 | Nükleer santral yeri seçiminde Jeolojik, topografik ve hidrojeolojik faktörlerin önemini öğrenir. |
ÖÇ04 | Nükleer santral yeri seçiminde aktif fayların önemini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nükleer santral yer seçimi, tarihçe | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak örnek yer yer seçimi uygulaması konusunda fotokopiciden ilgili harita ve dökümanların temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Başarısız nükleer santral yer seçimleri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Başarılı nükleer santral yer seçimleri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Deniz/okyanus kenarı seçimler | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Göl kenarı seçimler | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akarsu kenarı seçimler | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nükleer atıklar, nükleer/Tehlikeli atık yeri seçimleri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav öncesi işlenen konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tehlikeli atık yeri seçiminde Jeolojik faktörler | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Topografik faktörler | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hidrojeolojik faktörler | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sismik analiz | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Güvenli yarıçap tayini | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yer seçiminde sosyolojik faktörler | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Diğer yöntemler ve nihai yer seçimi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen projelerin raporlarının teslimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |