JM519 İleri Mikropaleontoloji

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM519
Ad İleri Mikropaleontoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bitkisel ve hayvansal mikrofosil gruplarını öğretmek.

Dersin İçeriği

Bitkisel mikrofosiller (spor ve pollenler, dinoflagellatlar ve akritarklar, diatomlar, algler) Hayvansal mikrofosiller (planktonik foraminiferler, ostrakodlar, conodontlar, radiolarialar, tintinnid ve calpionellidler)

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz ders

Kaynaklar

MICROFOSSILS, Howard A. Armstrong, Martin D. Brasier, BLACKWELL PUBLISHING

Notlar

Atike Nazik, sunumlar. Dersi alan öğrencilerle paylaşılmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hayvansal ve bitkisel mikrofosilleri öğrenir.
ÖÇ02 Jeolojik zamanlarda mikrofosil gruplarının dağılımını öğrenir.
ÖÇ03 Mikrofosillerin paleoortamsal yorumlardaki önemini kavrar.
ÖÇ04 Mikrofosillerin elde edilme yöntemlerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitkisel kökenli mikroorganizmaların tanıtımı Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
2 Spor ve Polenler Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
3 Dinoflagellatlar, Akritarklar Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
4 Nannoplanktonlar Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
5 Algler Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
6 Diatomlar Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
7 Bitkisel kökenli mikroorganizmaların paleortamsal önemi Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hayvansal kökenli mikroorganizmaların tanıtımı Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Planktonik foraminiferler Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 Ostrakodlar Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Tintinidler ve kalpionellidler Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
13 Radyolaryalar Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
14 Konodontlar Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
15 Hayvansal kökenli mikroorganizmaların paleortamsal önemi Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58