Genel Bilgi
Kod | JM0036 |
Ad | Volkaniklastik Kayaçlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NUSRET NURLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Volkaniklastik kayaların tanımlanması, sınıflandırılması ve oluşum ortamlarının belirlenmesi
Dersin İçeriği
Volkanik faaliyetler esnasında volkandan çıkan her çeşit parçalı-kırıntılı malzemenin depolanma süreçleri sonucu bir depolanma alanında birikmesiyle oluşan kayaçlara denir. Böylece hem volkanik ve hem de sedimanter süreçleri kapsarlar. Bunlar aynı zamanda sedimantasyonla aşağı yukarı hem yaş olan volkanik bir kaynaktan türemişlerdir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders notları cubise yüklenmiştir.
Notlar
Ders notları cubise yüklenmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Volkanik faaliyetler esnasında volkandan çıkan her çeşit parçalı-kırıntılı malzemenin depolanma süreçleri sonucu bir depolanma alanında birikmesiyle oluşan kayaçlara denir. Böylece hem volkanik ve hem de sedimanter süreçleri kapsarlar. Bunlar aynı zamanda sedimantasyonla aşağı yukarı hem yaş olan volkanik bir kaynaktan türemişlerdir. |
ÖÇ02 | Volkaniklastik kayaların tanımlanması, sınıflandırılması ve oluşum ortamlarının belirlenmesi |
ÖÇ03 | Giriş, fasiyes ve volkanik fasiyes tanımı, fasiyes analizini öğrenir. |
ÖÇ04 | Magma türleri ve karakterleri, magmaların genel fiziko-kimyasal özellikleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Volkaniklastik çökeller, volkanik bileşenler ve genel özelliklerini kavrar. |
ÖÇ06 | Volkaniklastik kayaçların sınıflaması, piroklastik, otoklastik ve epiklastik kayaçları kavrar. |
ÖÇ07 | Lav akıntıları ve domları, su altı ve su üstü lav akıntıları, lav akmasıyla-ilişkili volkaniklastik kayaçların (otobreş, hyaloklastit, peperit) oluşumunı kavrar. |
ÖÇ08 | Patlama dinamiği ve sınıflaması, püskürme tipleri öğrenir. |
ÖÇ09 | Piroklastik kayaçların sınıflaması ve piroklastik çökellerin özelliklerini kavrar. |
ÖÇ10 | Epiklastik kayaçların sınıflaması ve epiklastik çökellerin özelliklerini kavrar. |
ÖÇ11 | Su üstü piroklastik akıntılar ve genel özelliklerinı kavrar. |
ÖÇ12 | İgnimbiritler ve ignimbirit oluşturan püskürmeleri öğrenir. |
ÖÇ13 | Su altı piroklastik akıntılar ve genel özelliklerinı kavrar. Su altı piroklastik akıntılar ve genel özelliklerinı kavrar. |
ÖÇ14 | Dünyada ve Türkiye'deki modern volkanlara ve püskürme merkezlerine genel bir bakar. |
ÖÇ15 | Modern piroklastik çökelleri çalışmada kullanılan yöntemleri kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, fasiyes ve volkanik fasiyes tanımı, fasiyes analizi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Magma türleri ve karakterleri, magmaların genel fiziko-kimyasal özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Volkaniklastik çökeller, volkanik bileşenler ve genel özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Volkaniklastik kayaçların sınıflaması, piroklastik, otoklastik ve epiklastik kayaçlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Lav akıntıları ve domları, su altı ve su üstü lav akıntıları, lav akmasıyla-ilişkili volkaniklastik kayaçların (otobreş, hyaloklastit, peperit) oluşumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Patlama dinamiği ve sınıflaması, püskürme tipleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Piroklastik kayaçların sınıflaması ve piroklastik çökellerin özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Epiklastik kayaçların sınıflaması ve epiklastik çökellerin özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Su üstü piroklastik akıntılar ve genel özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İgnimbiritler ve ignimbirit oluşturan püskürmeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Su altı piroklastik akıntılar ve genel özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dünyada ve Türkiye'deki modern volkanlara ve püskürme merkezlerine genel bir bakış | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Modern piroklastik çökelleri çalışmada kullanılan yöntemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Modern piroklastik çökelleri çalışmada kullanılan yöntemler 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |