Genel Bilgi
Kod | INMZ112 |
Ad | Analitik Geometri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Ahmet AKKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Ahmet AKKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı İnşaat Mühendisliği öğrencilerine Analitik Geometri bilgilerini aktarmak ve Analitik Geometri problemlerini çözme becerisini edindirmektir.
Dersin İçeriği
Koordinat Türleri, Koordinat Dönüşümleri, Eğriler, Doğru ve Düzlem.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Analitik Geometri, Prof. Dr. Rüstem Kaya, Platform Yayınevi, 2020.
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Koordinat türlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Koordinat dönüşümlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Eğrileri sınıflandırır |
ÖÇ04 | Çember, elips, hiperbol, parabol, silindir ve küre denklemlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Doğru ve düzlemle ilgili problemleri çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayı doğrusu, dik koordinatlar, paralel koordinatlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kutupsal koordinatlar, homojen koordinatlar | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Uzayda dik koordinatlar | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Vektör işlemleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Düzlemde koordinat dönüşümleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Koordinatlarda öteleme- dönme | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Eğriler | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Eğrilerin sınıflandırılması | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çember ve elips | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hiperbol ve parabol | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Uzayda doğru ve düzlem | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Doğru ve düzlemle ilgili problemler | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yüzeyler | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Silindir ve küre | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |