ST0020 İleri Balık Populasyonları Dinmamiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST0020
Ad İleri Balık Populasyonları Dinmamiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SİNAN MAVRUK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, balık stoklarından sürekli olarak en yüksek düzeyde yararlanmak amacıyla gerek duyulan bilgi birikiminin üst düzeyde oluşturulmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, balık stoklarından sürekli olarak en yüksek düzeyde yararlanmak amacıyla gerek duyulan bilgi birikiminin üst düzeyde oluşturulmasını sağlamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

BEVERTON, R.J.H., HOLT, S.J., 1957. On the dynamics of exploited fish populations. U.K. Min. Agric. Fish., Fish. Invest. (Ser. 2) 19: 533. BİNGEL, F., 2002. Balık Populasyonlarının incelenmesi-Temel Konular ve Uygulama Örnekleri, Baki Kitabevi. Adana, 404s. CUSHING, D.H., 1968. Fisheries Biology. A Study of Population Dynamic. Univ. Visconsin Press, Madison, 200p.

Notlar

Ecosystems of the world estuaries and enclosed seas. Elsevier, Amsterdam. 26: 253-291. SPARRE, P., URSIN, E., VENEMA, S.C., 1989. Introduction to tropical fish stock assessment. Part I. Manual FAO Fisheries Technical Paper. No. 306. 1. Rome, FAO. 337p. SPARRE, P., VENEMA, S.C., 1992. Introduction to tropical fish stock assessment. Part 1. Manual. FAO Fisheries Technical Paper No. 306. 1. Rev. 1. Rome, FAO. 376p. STEVENS, J.D., 1975. Vertebral rings as a means of age determination in the blue shark (Prionace glauca L.), J. Mar. Biol. Ass. U.K. (55), 657-665. STOYANOV, S.A., 1965. Dynamics of the resource of the pontic sprat (Sprattus sprattus suinus). Izv. Nauchnoizsled. Inst. Rib. Stop. Okeanogr., Varna, 6: 21-48. THURMAN, H.V., WEBER, H.H., 1984. Marine Biology. Bell and Howell Company. USA, 446p. THUROW, F., 1982. Sustained Fish Supply- An introduction to fishery management. Arch. Fish Wiss. (33); 1/2, 1-42. URSIN, E., 1967. A Mathematical model of same aspects of fish growth, respiration and mortality. J. Fish. Res. Board Can., Bull. No 90: 141-147. WALFORD, L.A., 1946. A new method of discribing the growth of animals. Biol. Bull. 90: 141-147. WEATHERLEY, A.H., 1972. Growth and ecology of fish populations. Academic Press. L., New York, 293p. YELDAN, H., AVŞAR, D., 2000. A preliminary study on the reproduction of the Rabbit-fish (Siganus rivulatus (FORSSKAL, 1775) in the North-eastern Mediterranean. Tr. J. of Zoology. 24: 173-182. YILMAZ, A., BAŞTÜRK, Ö., SAYDAM, C., EDİGER, D., YILMAZ, K., HATİPOĞLU, E., 1992. Eutrophication in İskenderun Bay, north-eastern Mediterranean. Science of the Total Environment, 705-717.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balıkçılığın doğal stoklara olan etkisini deneysel olarak açıklayabilme
ÖÇ02 Balık populasyonları dinamiğinin kuram ve uygulama alanları arasındaki ilişkiyi kurabilme
ÖÇ03 Modeller yardımıyla balıkçılığın idare edilmesi hususunda beceri kazanma
ÖÇ04 Bir populasyondaki balık biyokütlesini tahmin edebilme
ÖÇ05 Populasyonu etkileyen faktörlerle populasyon büyüklüğü arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
ÖÇ06 Abiyotik çevresel faktörlerle büyüme parametreleri arasındaki ilişkiyi belirleyebilme
ÖÇ07 Balıkçılık çalışmalarının gerek duyduğu verileri doğru olarak belirleyebilme
ÖÇ08 Markalama çalışmaları ve mide muhtevası gibi konularla populasyon dinamiği arasındaki ilişkiyi tanıyabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Balık Populasyonları Dinamiğinin Uygulama Alanları Balık Populasyonlarının İncelenmesi 1-25. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kohort Dinamiği ve Balıkların Yaşam Döngüsü Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Aşırı Avcılık Teorisi ve Sürdürülebilirlik Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Üreme ve Stoka Katılım Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 von Bertalanffy Büyüme Fonksiyonu ve Boy Ağırlık İlişkileri Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Doğal ölümler ve balıkçılık ölümlerinin tespiti Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Stok Değerlendirme Modellerine Giriş: Analitik ve Holistik Yaklaşımlar Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Av ve efor verisinin tahmini Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 En Yüksek Sürdürülebilir Ürün Kavramı ve Shaffer Modeli Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Kohort Analizi ve Sanal Popülasyon Analizi Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Balıkçılık verisi: Stok büyüklüğü tahmin yöntemleri Balıkçılık Biyolojisi ve Popülasyon Dinamiği ile Balık Popülasyonlarının İncelenmesi kitaplarındaki ilgili sayfalar incelenecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Balıkçılık Yönetimi: Kota uygulamaları ve eforun sınırlanması Ticari Amaçlı Su Ürünleri Avcılığını Düzenleyen Tebliğ İncelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Balıkçılık Yönetimi: Alan temelli koruma stratejileri Ülkemizdeki Deniz Koruma Alanları ve var ise Balıkçılık Yönetim Planları İncelencek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
15 Ekosistem Yaklaşımlı Balıkçılık Yönetimi FAO Ekosistem Yaklaşımlı Balıkçılık manuali incelencek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 3 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 3 0
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.05.2024 01:46