Genel Bilgi
Kod | SY509 |
Ad | Lobster and Crayfish Biology and Culture |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. METİN KUMLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ticari değeri yüksek olan ve yaygın olarak yetiştirilen tatlı su ıstakozları (kerevit) ve deniz ıstakozlarının(kıskaçlı ve dikenli) biyolojileri ve yetiştiricilik teknikleri hakkında bilgi vermek "
Dersin İçeriği
Ekonomik öneme sahip olan kıskaçlı ve dikenli ıstakozlar ile tatlı su ıstakozlarının (kerevit) biyolojisi (morfoloji, anatomi, üreme, beslenme, kabuk değiştirme ve büyüme) karşılaştırmalı olarak verilmekte, bu türlerin anaç, larva, jüvenil ve yetişkin formlardaki yetiştiricilik uygulamaları anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
BIOLOGY OF THE LOBSTER HOMARUS AMERICANUS/ FACTOR, 1995; 528pp. CRUSTACEAN FARMING, 2nd ed. /WICKENS & LEE, 2002; 445 pp. FRESHWATER CRAYFISH AQUACULT. N. AMER, EUROPE, AUSTRALIA/ HUNER,1994, 312pp.
Notlar
Phillips, B., Kittaka, J. 2000. Spiny Lobsters: Fisheries and Culture. Wiley-Blackwell, pp. 704. BIOLOGY AND AQUACULTURE POTENTIAL of the TROPICAL FRESH- WATER CRAYFISH CHERAX QUADRICARINATUS/ JONES, 1997, 130 pp
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Istakozlar hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ02 | Istakozların ve Kerevitlerin Morfolojileri ve Üreme Sistemleri hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ03 | ıstakozlar ve kerevitlerde beslenme davranışları hakkında bilgilidir |
ÖÇ04 | Istakozlarda ve kerevitlerde üreme ve anaç yönetimi hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ05 | Istakozlarda ve kerevitlerde larva yetiştiricilik yöntemleri ve sıkıntılarını bilir |
ÖÇ06 | Istakozlar ve kerevitlerde genel büyütme yöntemlerinin farkındadır |
ÖÇ07 | Farklı ülkelerde yetiştirilen kerevit türleri ve yetiştiricilik tekniklerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Istakozlara Giriş | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Istakozlarda Üreme | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Istakozlarda Beslenme | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kabuk Değiştirme ve Büyüme | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Anaç Yönetimi | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Larva Yetiştiriciliği | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Istakozlarda Büyütme Yöntemleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sorular ve Cevaplar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Kerevit Yetiştiriciliğine Giriş | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kerevitlerin Biyolojisi | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Kerevitlerde Üreme ve Anaç Yönetimi | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Amerika'da Kerevit Yetiştiriciliği | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Avrupa'da Kerevit Yetiştiriciliği | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Avustralya'da Kerevit Yetiştiriciliği | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Kerevitlerde ve Istakozlarda Pazarlama | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sorular ve Cevaplar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sorular ve Cevaplar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |