Genel Bilgi
Kod | SY550 |
Ad | Karides Kuluçkahane Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. METİN KUMLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; kuluçkahanede yavru üretiminde kullanılan teknikler, kuluçkahane tasarımı, anaç olgunlaştırma ve karides larva yetiştiricilik teknikleri, ön-büyütme ve taşıma yöntemleri hakkında bilgi vermektir
Dersin İçeriği
Kuluçkahane tasarımı ve altyapısı, yer seçimi, üretim ünitelerinin bakımı, su alım ve arıtım sistemleri, atık suların kalitesinin iyileştirilmesi, hastalıkların önlenmesi, kimyasal madde kullanımı, anaç temini, anaç kalitesi, ıslah edilmiş anaçlar (SPR/SPF), anaç olgunlaştırma, yumurtlatma, yumurta/nauplilerin dezenfeksiyonu, larva yetiştiricilik teknikleri, su değişim protokolleri, su kalitesi, larva besleme ve yemler, antibiyotik ve probiyotik kullanımı, postlarva kalite kriterleri, post-larva seçimi ve taşıma, post-larva stoklama, ön-büyütme, dokümantasyon ve kayıt tutma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kumlu, M. 2000. Karides, İstakoz ve Midye Yetiştiriciliği, Çukurova Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Yayınları, No. 6. 305 s.
Notlar
Improving Penaeus monodon hatchery practices. Manual based on experience in India. FAO Fisheries Technical Paper. No. 446. Rome, FAO. 2007.101p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuluçkahane için yer seçimini bilir |
ÖÇ02 | Deniz suyu alım ve arıtım teknikleri hakkında fikir sahibidir |
ÖÇ03 | Atık suların kalitesinin iyileştirilmesi tekniklerini bilir |
ÖÇ04 | Anaç temini, anaç kalitesi, Islah edilmiş anaçlar (SPR/SPF) ve bunların olgunlaştırılması hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ05 | Dezenfeksiyonu ve larva yetiştiricilik tekniklerini bilir |
ÖÇ06 | Larva yemleri ve larva besleme teknikleri hakkında yetkindir |
ÖÇ07 | Kuluçkahanelerde antibiyotik ve probiyotik kullanımı hakkında bilinçlidir |
ÖÇ08 | Post-larva kalite kriterleri ve bunların canlı taşınması hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ09 | Stoklama ve ön-büyütme yetiştiricilik teknikleri hakkında fikir sahibidir |
ÖÇ10 | Kuluçkahanede dokümantasyon ve kayıt tutma hakkında fikir sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karides Kuluçkahane Tasarımı | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Karides Kuluçkahanesi İçin Yer Seçimi | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Su Alımı ve Filtrasyon/Sterlizasyon Teknikleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Deşarj Sularının Kalitesinin İyileştirilmesi | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Anaç Olgunlaştırma Teknikleri ve Yumurtlatma | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Larva Yetiştiricilik Teknikleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Su Değişim Protokolleri ve | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Soru ve Cevap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Larva Yemleri ve Besleme Teknikleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Antibiyotik ve Probiyotik Kullanımı | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Postlarva Kalite Kriterleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Canlı Postlarva Taşıma Teknikleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Post-larva Stoklama Yöntemleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Ön-büyütmede Yetiştiricilik | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Dokümantasyon ve Kayıt Tutma | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru ve Cevap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru ve Cevap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |