Genel Bilgi
Kod | SY035 |
Ad | Su Ürünleri Yetiştiriciliğinde Probiyotik ve Prebiyotiklerin Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVKAN ÖZÜTOK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri yetiştiriciliğinde probiyotik ve prebiyotiklerin seçimi, etki mekanizmaları etkileşimi ortaya konulması sağlanır. Balık beslenmesi üzerindeki etkileri öğrenilir, bağışıklık sistemi üzerindeki etkileri ortaya konur.
Dersin İçeriği
Balık yetiştiriciliğinde Probiyotiklerin ve prebiyotiklerin etki mekanizmaları sınıflandırılır ve etkileri öğrenilir, balık beslenmesi üzerindeki etkileri öğrenilir ve sucul çalılar üzerindeki bağışıklık bağışıklık yanıtları değerlendirilir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
genel mikrobiyoloji
Notlar
Silva, F. C. P., Nicoli, J. R., Zambonino-Infante, J. L., Kaushik, S., & Gatesoupe, F. J. (2011). Influence of the diet on the microbial diversity of faecal and gastrointestinal contents in gilthead sea bream (Sparus aurata) and intestinal contents in goldfish (Carassius auratus). FEMS Microbiol. Ecol., 78: 285-296. https://doi.org/10.1111/j.1574-6941.2011.01155.x Ringo, E., & Gatesoupe, F. J. (1998). Lactic acid bacteria in fish: a Review. Aquaculture, 160: 177-203. https://doi.org/10.1016/S0044-8486(97)00299-8 Irianto, A., & Austin, B. (2002). Probiotics in aquaculture. Journal of Fish Diseases, 25: 633-642. https://doi.org/10.1046/j.1365-2761.2002.00422.x
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | bağışıklık ve insan sağlığı bakış açısı gelişir |
ÖÇ02 | mikroflora ve bağırsak sağlığının gelecekteki önemi anlaşılır |
ÖÇ03 | balık sağlığının hastalıklar açısından daha iyi kavranması |
ÖÇ04 | disiplinler arası öğrenmeyi arttırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Probiyotiklerin tanımıve tarihçesi öğrenilir | probiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Probiyotikseçim kriterleri | probiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Probiyotiklerin etki mekanizmaları sınıflandırılır | probiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Su ürünlerinde tespit edilen probiyotikler öğrenilir | probiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Su ürünlerinde kullanılan probiyotikler ve etkileri öğrenilir | probiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Probiyotiklerin balık beslenmesi üzerindeki etkileri öğrenilir | probiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Probiyotiklerin bağışıklık üzerindeki etkileri öğrenilir | probiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Prebiyotiklerin tanımıve tarihçesi anlatılır | prebiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Prebiyotikseçim kriterleri sınıflandırılır | prebiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Prebiyotiklerin etki mekanizmaları öğrenilir | prebiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Su ürünlerinde kullanılan prebiyotikler öğrenilir | prebiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Prebiyotiklerin balık beslenmesi üzerindeki etkileri öğrenilir | prebiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Prebiyotiklerin bağışıklıkve genel floraya etkileri öğrenilir | prebiyotikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Probiyotikve prebiyotiklerin güvenilirliğive gelecektekiyeri bilimselverilerle ortaya konur | tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |