CMT0029 Seramik ve Cam Üretim Teknolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMT0029
Ad Seramik ve Cam Üretim Teknolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur ACAR


Dersin Amacı / Hedefi

Seramiğin tanımı, üretimi, sınıflandırılması ile bilgilerin kazandırılması, seramiği oluşturan hammaddelerin ve bu hammaddelerin rollerinin öğretilmesi, cam ve sırın yapısı, özellikleri, farklılıkları , üretiminin öğretilmesi, seramik ve cam teknolojisinin endüstriyel alanda yeri ve Türkiye 'de seramik ve camın yeri konularında kavratılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Seramik Tanımı, Yapısal ve Fiziksel Özellikleri, Teknik ve Geleneksel Seramikler, Seramik Malzeme Üretiminde Kullanılan Hammaddeler ve Bu Hammadelerin Özellikleri ve Karakterizasyonu, Seramik Reçetesi Oluşturma, Seramik Üretimi Prosesleri, Seramik Malzeme Karakterizasyonu, Cam ve Frit Tanımı, Oluşumu, Cam, Frit ve Sır Yapımında Kullanılan Hammaddeler ve Özellikleri Karakterizasyonu, Cam Türleri, Cam Şekillendirme Prosesleri, Sır Reçetesi Oluşturma ve Yapımı, Sırın uygulama Yöntemleri, Seramik, Sır ve Camda oluşan Deformasyonlar ve Önleme Yöntemleri, Cam-seramik kompozit malzeme.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Öğretim üyesi ders notları

Notlar

Öğretim üyesi ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramiğin, porselenin, sırın, camın tanımlarını yapar
ÖÇ02 Seramik ve porseleni, sırın ve camı ayırt eder
ÖÇ03 Seramik üretiminde kullanılan hammaddeleri ve özelliklerini listeler.
ÖÇ04 Seramik üretim proseslerini açıklar.
ÖÇ05 Seramik malzeme karakterizasyonda kullanılan yöntemleri açıklar.
ÖÇ06 Seramik ve cam türlerini sıralar.
ÖÇ07 Seramik ve cam reçetesi hazırlar.
ÖÇ08 Seramik ve cam deformasyonlarını, oluşma nedenlerini ve önleme yollarını açıklar.
ÖÇ09 Seramik ve camın endüstriyel alanda uygulamalarına örnekler verir.
ÖÇ10 Türkiye'deki seramik ve cam teknolojisinin yerini ve önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramiğin ve porselenin tanımı, yapısal ve fiziksel özellikleri Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Geleneksel ve teknik seramikler Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Seramik üretiminde kullanılan hammaddeler, ve bu hammaddelerin Özellikleri ve karakterizasyonu Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seramik reçetesi hazırlama Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Seramik üretim prosesleri Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Seramik malzeme karakterizasyonu Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Cam, sır ve frit tanımı, yapısı ve üretimi Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cam, sır ve frit üretiminde kullanılan hammaddeler ve bu hammaddelerin özellikleri ve karakterizasyonu Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Cam türleri Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Cam şekillendirme prosesleri Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sır reçetesi hazırlama ve sırın uygulama yöntemleri Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Seramik, Sır ve camda oluşan Deformasyonlar ve Önleme Yöntemleri Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Cam-seramik kompozit malzeme Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Seramik ve camın endüstriyel uygulamaları ve Türkiye 'deki yeri ve önemi Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 10:29