MED502 Kardiyoloji

5 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MED502
Ad Kardiyoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yıl 5. Yıl
Süre (Hafta) 3 Hafta
AKTS 5 AKTS
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tıp - Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇAĞLAR ÖZMEN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin kardiyovasküler sistemin hastalıklarına dair temel bilgi ve yaklaşımları öğrenmesidir.

Dersin İçeriği

Staj Amaç ve Hedefler Genel Bilgilendirme, Kalp Kapak Hastalıkları, Kardiyak Aritmiler, İskemik Kalp Hastalıkları ve Tedavisi, Kardiyomiyopatiler, Hipertansiyon Ani Ölüm ve Resusitasyon, Kardiyak Aciller, Nefes Darlığı Olan Hastalara Yaklaşım Enfektif endo-miyo- perikardit, Kardiyolojik muayene yapabilme becerisi kazanma, Tansiyon Ölçme Nabız Muayenesi Becerisi, EKG çekme ve okuma becerisi, EKOkardiyografi, Efor Testi, Holter EKG, Kardiyolojik Muayene Yapabilme Becerisi.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok.

Kaynaklar

Bonow OR, Mann DL, Zipes DP, Libby P. “Braunwald’s Heart Disease” 9. Baskı, Elsevier Saunders, Philadelphia (2012) Eagle KA. “Pratik Kardiyoloji”. Editör: Prof. Dr. İbrahim Keleş. İstanbul Medikal Yayıncılık

Notlar

Griffin BP. “Topol Kardiyovasküler Hastalıklar El Kitabı”. Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Çetin Erol, Prof Dr. Enver Atalar. Güneş Tıp Kitabevleri (2014).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 . Sık görülen kardiyak hastalıkların kliniği ve tedavi uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur, tedavinin gerekliliğini değerlendirir,
ÖÇ02 Sık görülen kardiyolojik hastalıklarda ayırıcı tanı yaklaşımı geliştirir,
ÖÇ03 . Kardiyolojik hastalıklarda uygun anamnez alır, fizik muayene, kan basıncı ölçümü, kalp damar sistem muayenesi yapar, dosya hazırlar,
ÖÇ04 EKG çekebilir, normal ve patolojik EKG bulgularını ayırt eder ve yorumlar,
ÖÇ05 Uygun laboratuvar testi ve diğer tanı araçlarını seçer, sık istenen laboratuvar sonuçlarını değerlendirir (normal ve patolojik yorumlama), gerekirse daha ileri tetkikleri planlar
ÖÇ06 6. Öncelikli sağlık sorunları ve risk gruplarını tanır, acil girişimde bulunur, kardiyoversiyon ve defibrilasyon uygular
ÖÇ07 Sorumluluğunu aldığı hastayı sunar, ekip ile tartışır, epikriz hazırlar,
ÖÇ08 . Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar, bilgilendirme becerisi kazanır, çalışma arkadaşlarıyla uyum içerisinde çalışır,
ÖÇ09 yaşam boyu öğrenme becerilerini kazanır,
ÖÇ10 .Kayıtları doğru ve güvenilir şekilde tutar, verileri analiz eder, yorumlar ve hasta sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır
ÖÇ11 Kanıta dayalı tıp ilkeleri doğrultusunda en son bilgileri eleştirel değer biçerek yönetir,
ÖÇ12 Tanı ve tedavi işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik yükünü değerlendirir, koruyucu hekimlik ilkeleri doğrultusunda risk gruplarını eğitir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Teorik ders anlatımı Ders Notları 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 hasta hazırlama ve pratik uygulama 1 Ders Notları 2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 hasta hazırlama ve pratik uygulama 2 Okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 24 1 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 24 1 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 60 1 60
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 10:01