Genel Bilgi
Kod | MED602 |
Ad | İç Hastalıkları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yıl | 6. Yıl |
Süre (Hafta) | 6 Hafta |
AKTS | 8 AKTS |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tıp - Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BERKSOY ŞAHİN |
Dersin Amacı / Hedefi
İç hastalıkları kliniğinde intörn doktorluk eğitiminin amacı, intörn doktorun iyi bir pratisyen hekimin sahip olması gereken tüm bilgi ve becerileri kazanabilmesi için önceki sınıflarda edindiği teorik ve pratik bilgileri öğretim üyesi gözetiminde hasta sorumluluğunu alarak uygulayabilmesini ve geliştirebilmesini ve koruyucu hekimlik yaklaşımını geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İç hastalıkları stajının süresi 8 haftadır. Formal teorik ders içermez. iç hastalıkları internlük stajının bir ayı servis ve bir ayı ise poliklinik eğitimi olarak uygulanmaktadır. -İntörn doktorlar ilk yıl asistanları ile resmi evrak dışında aynı yetkiye ve sorumluluğa sahiptir. - Dolayısıyla bir hasta iç hastalıkları kliniğine yattığı andan itibaren dosyanın hazırlanması labaratuar isteklerinin yapılması ve takibi sonuçlarının dosyaya işlenmesi vizitler sırasında hastanın öğretim üyesine sunulması ve gerekli önerilerinin alınması, konsültasyon istenmesi hastanın yattığı süre içinde takibi vital bulgulardan girişimlere kadar gerekli toplantılarda sunumu ve konseye hazırlanması, taburcu olurken yapılan her türlü işlemi servis uzmanı, kıdemli asistan doktor ve veya öğretim üyesinin sorumluluğu altında intörn doktorlar yapmaktadır. -Bir üst maddedeki uygulamalar nöbetler içinde geçerlidir. -Poliklinikte çalışan intörnler, hastanın ilk başvuru anında karşılanması , anamnez alınması, vizit muayne yapılması ve bulguların danışman uzman/öğretim üyesine sunulup gerekli labaratuar ve görüntüleme tetkiklerinin istenmesinden, bu tetkiklerin yorumlanması ve danışman uzaman/öğretim üyesi ile ayırıcı tanı ve tedavi planlanmasının yapılmasından sorumludur.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Harrison İç Hastalıkları El Kitabı
Notlar
Harrison İç Hastalıkları El Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlıklı insan ölçülerinin göstergelerini bilir. Ve koruyucu hekimlik yaklaşmasına sahip olur. |
ÖÇ02 | İç hastalıları kapsamına giren hastaların tanı ve tedavilerini bilir. |
ÖÇ03 | Sık kullanılan ilaçların yaşa göre dozlarını,etki ve yan etkileri ile kullanmaması gereken durumları bilir. |
ÖÇ04 | Hastaneye sevk etme kriterlerini ve koşullarını bilir. |
ÖÇ05 | probleme yönelik ayrıntılı öykü alır ve vizit muayne yapar. |
ÖÇ06 | Probleme yönelik yaklaşır, tedavi planlar, öncelik ve önemlilikleri sıralar. |
ÖÇ07 | Sıvı elektrolit tedavisi yapar. |
ÖÇ08 | Bilim dalı alanlarına giren direk grafileri yorumlar. |
ÖÇ09 | Tanı ve tedavi işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilmeli ve ülke için ekonomik yükünü değerlenirir. |
ÖÇ10 | Sorumluluğu aldığı hastayı hazırlar, sunar, ekip ile tartışır ve epikriz yazar. |
ÖÇ11 | Hasta ve yakını ile duyarlı ve etkili iletişim kurar. |
ÖÇ12 | Çalışma arkadaşları ve sağlık personeli ile sağlık personeliyle uyum içinde çalışmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hasta takibi-1 | Ders Notları 1 | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Hasta takibi-2 | Ders Notları 2 | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Hasta takibi-3 | Ders Notları 3 | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Hasta takibi-4 | Ders Notları 4 | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Hasta takibi-5 | Ders Notları 5 | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Hasta takibi-6 | Ders Notları 6 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 210 | 1 | 210 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 211 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,44 | ||
AKTS | 8 AKTS |