Genel Bilgi
Kod | MED402 |
Ad | İç Hastalıkları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yıl | 4. Yıl |
Süre (Hafta) | 9 Hafta |
AKTS | 12 AKTS |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tıp - Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. GAMZE AKKUŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu stajın amacı, sık görülen hastalıkların tanı ve tedavi algoritmalarını kavramış, hastayı yönlendirebilecek düzeyde bilgi sahibi olan ve gerekli tıbbi girişimleri uygulama becerisi geliştirmiş öğrenciler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu staj kapsamında; iç hastalıkları bilim dallarında poliklinik uygulamalarının gözlemi, servis hastalarının dosyalarının hazırlanması, izlenmesi ve sunulması, sık kullanılan laboratuar ve görüntüleme tekniklerinin tartışılması ve değerlendirilmesi, hasta başı vizit eğitimi, teorik ders anlatımları yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Harrison Handbook of Internal Medicine
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olası tanıları sıralayabilir ve ayırıcı tanı yapabilir, sık görülen dahili hastalıkların tanı ve tedavi algoritmasını kavrar |
ÖÇ02 | Sık görülen dahili hastalıkların fizyopatolojisini ve mekanizmalarını ilk 3 yılda öğrendiği bilgiler ile sentezleyerek açıklayabilir |
ÖÇ03 | Hastalık öyküsünü ayrıntılı olarak alır, sistemik fizik muayene yapar, geçerli ve güvenilir kayıt tutarak dosya hazırlar, hastaya bütüncül yaklaşır ve sahip çıkar |
ÖÇ04 | Nadir görülen hastalıklar konusunda hastayı yönlendirebilecek düzeyde bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Acil müdahale gerektiren durumları ayırt edebilir |
ÖÇ06 | Gerektiğinde tanı yöntemlerini (laboratuar ve görüntüleme, vs) doğru olarak seçer, yorumlar, bu tetkiklerin hastaya ve ülkeye ekonomik yükünü değerlendirerek seçim yapar |
ÖÇ07 | Küçük tıbbi girişimler ve uygulamaları yapar ( kan alma, enjeksiyon, şeker ölçme, sonda takma, vs) |
ÖÇ08 | Girişimler ve uygulamalar sırasında hastayı ayrıntılı biçimde bilgilendirir ve onay alır, hastanın kararına saygı gösterir, Hasta haklarını ve mahremiyetini korur, Hasta ve meslektaşları ve çalışma ekibi ile etik ilkeler doğrultusunda iyi iletişim kurar |
ÖÇ09 | Bilgiye erişme yollarını öğrenir, tıbbi bilişim teknolojilerini kullanarak gelişmeleri izler, araştırmaya ve kendini geliştirmeye yönelik tutum içinde olur, |
ÖÇ10 | İç Hastalıkları stajı ile temel bilimler, diğer klinik disiplinler ile integrasyon sağlar, ekip çalışmasının önemini kavrar |
ÖÇ11 | Tıp uygulamalarının kanıta dayalı olarak yürütülebileceğini bilir, akılcı ilaç kullanımı yaklaşımını benimser, mesleki bağımsızlık-otonomi konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ12 | Hastalıkların erken tanı ve önlenmesinde koruyucu hekimlik yaklaşımını önceler, hastaları ve toplumu bu yönde bilgilendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anamnez, Fizik muayane, Hemopoetik sistem hastalıkları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Anamnez, Fizik muayane, Endokrin sistem hastalıkları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Anamnez, Fizik muayane, GİS hastalıkları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Anamnez, Fizik muayane, Boşaltım sistem hastalıkları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Anamnez, Fizik muayane, Dolaşım sistem hastalıkları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Anamnez, Fizik muayane, Romatolojik hastalıklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Anamnez, Fizik muayane, Onkolojik hastalıklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Anamnez, Fizik muayane, Genel sistem hastalıkları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Anamnez, Fizik muayane, Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 80 | 1 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 220 | 1 | 220 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 311 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,44 | ||
AKTS | 12 AKTS |