Genel Bilgi
Kod | ANA730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Yüksek lisans derslerini başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Anabilim Dalı Başkanlığının önerdiği ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayladığı bir konuda ve tez danışmanının sorumluluğunda yaptığı çalışmadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018. Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. baskı, Adana, Nobel Tıp Kitabevi, 2010. Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi. Akademisyen Tıp Kitabevi. 2014. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.
Notlar
Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi. Akademisyen Tıp Kitabevi. 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur. |
ÖÇ02 | Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar. |
ÖÇ03 | Tez çalışmasında yararlanacağı teknikleri seçer ve uygular. |
ÖÇ04 | Tez çalışması için deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar. |
ÖÇ05 | Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer. |
ÖÇ06 | Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ07 | Tez çalışması ve konusu ile ilgili güncel gelişmeleri uygun sunum planı içinde bilimsel dilde yazılı ve sözlü olarak sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu araştırması | Literatür tarama, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür tarama, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tez konusuyla ilgili makale inceleme | Literatür tarama, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tez konusuyla ilgli araştırma, planlama | Literatür tarama, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme | Literatür tarama, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması | Yaparak öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması II | Yaparak öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma verilerinin toplanması I | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Araştırma verilerinin toplanması II | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Verilerin analizi I | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Verilerin analizi II | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Verilerin yorumlanması | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Literatüre dayalı olarak bilgilerin düzenlenmesi | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 10 | 29 | 290 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 29 | 290 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 10 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 625 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,00 | ||
AKTS | 25 AKTS |