Genel Bilgi
Kod | ANA510 |
Ad | Nörokimyasal Anatomi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHİCE DURGUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Kimyasal anatomi, nörotransmitterler ve yolları bağlamında nöroanatomiye modern yaklaşımı kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Nörotransmitter yolların yapısal temeli, amino asit yolları, biyojenik amin yolları, nöropeptid yolları, nörotransmitter yolların duyu-motor ve davranış entegrasyonundaki etkileri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Durgun B. Lecturer's Notes (Ders Slaytlarının basılı materyali)
Notlar
Kütüphane Veri Tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinir sisteminin genel organizasyonunu tanımlar. |
ÖÇ02 | Merkezi sinir sisteminin dış ve iç yapısını açıklar. |
ÖÇ03 | Periferik sinir sisteminin organizasyonunu açıklar. |
ÖÇ04 | Sinir sistemindeki entegre devreleri özetler. |
ÖÇ05 | Nörotransmitter kavramını açıklar, nörotransmitterleri sınıflar ve anatomik olarak bulundukları yerleri ayırt eder. |
ÖÇ06 | Amino asit yolları ile kortikokortikal ve duyu-motor devreler arasında fonksiyonel bağlantıyı ayırt eder. |
ÖÇ07 | Biyojenik amin yolları ile modulatör (düzenleyici) sistem ve sinirsel devreler arasında fonksiyonel bağlantıyı ayırt eder. |
ÖÇ08 | Neuropeptit yollarının fonksiyonel anatomik bağlantılarını ayırt eder. |
ÖÇ09 | Nörotransmitter yolların duyu-motor ve davranış entegrasyonundaki etkilerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinir sisteminin genel organizasyonu | Konu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Merkezi sinir sisteminin makroskopik yapısı | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Merkezi sinir sisteminin iç yapısı | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Periferik sinir sistemi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Spinal sinirlerin fonksiyonel komponentleri ve segmental innervasyon | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Otonom sinir sisteminin organizasyonu | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sinir sistemindeki entegre devreler | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma, ödev veya proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Nörotransmitterler (snıflandırma ve anatomik olarak bulundukları yerler) | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma, ödev veya proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aminoasit yolları ve fonksiyonel anatomik bağlantıları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dopaminerjik yollar ve fonksiyonel anatomik bağlantıları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kolinerjik ve noradrenerjik yollar ve fonksiyonel anatomik bağlantıları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Serotonerjik yollar ve fonksiyonel anatomik bağlantıları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Nöropepeptit yollar ve fonksiyonel anatomik bağlantıları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Nörotransmitter yolların duyu-motor ve davranış entegrasyonundaki etkileri (ÖDEV SUNUMU) | Araştırma, soru geliştirme, takım çalışması, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,00 | ||
AKTS | 7 AKTS |