Genel Bilgi
Kod | YLCENG701 |
Ad | Special Area Course |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SELMA AYŞE ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH AKAY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. FATİH ABUT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. UMUT ORHAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu onulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi.
Dersin İçeriği
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Tez konusuna göre kaynak belirlenmektedir.
Notlar
Tez konusuna göre kaynak belirlenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
ÖÇ02 | Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
ÖÇ03 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
ÖÇ04 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri sunabilme yeteneği |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretim elemanının öğrencisine spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması (Bölüm 1) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Öğretim elemanının öğrencisine spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması (Bölüm 2) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğretim elemanının öğrencisine spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması (Bölüm 3) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin kazandırılması (Bölüm 1) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin kazandırılması (Bölüm 2) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin kazandırılması (Bölüm 3) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin kazandırılması (Bölüm 4) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması (Bölüm 1) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması (Bölüm 2) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması (Bölüm 3) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması (Bölüm 4) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Deneysel tekniklerin kazandırılması (Bölüm 1) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Deneysel tekniklerin kazandırılması (Bölüm 2) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Deneysel tekniklerin kazandırılması (Bölüm 3) | Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makalelerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |