Genel Bilgi
Kod | ILH125 |
Ad | Kur'an Okuma ve Tecvid I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Şeyda ATMACA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Şeyda ATMACA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Şeyda ATMACA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Şeyda ATMACA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Şeyda ATMACA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kur'an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği
Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Mushaf, Abdurrahman Çetin: Kuran Okuma Esasları
Notlar
İsmail Karaçam, Kur'ân-ı Kerîm'in Nüzûlü ve Kırâati, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2012.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1- Kur'an harflerini yapısal özellikleriyle telaffuz edebilir |
ÖÇ02 | 2- Med, izhar, ihfa ve idğam gibi Kur'an okuma kurallarını kavrar. |
ÖÇ03 | 3- Namaz dua ve surelerinin okunuşu. |
ÖÇ04 | 4- Kur'ân'dan birinci cüz okunurak tahlil ve talim edilir. |
ÖÇ05 | 5- Hem yüzüne hem de ezber okuyacak seviye getirttilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ilk 14 harfin mahreci öğretilir ve talim yaptırılır. | Ön okuma | |
2 | Arap alfabesindeki diğer 14 harfin de talimi yapılır ve harflerin sıfatlarına geçilir. | Ön okuma | |
3 | Harflerin sıfatları örnek gösterilerek talim edilir ve kıraatta Lahn konusundan bahsediliri. | Ön okuma | |
4 | Temsili okuma konusu anlatılarak ilk namaz duaları Subhaneke ve Tahiyyat öğretilir. Sonra ilk cüzün ilk sayfası talim yaptırılır. | Ön okuma | |
5 | ilk cüzden 2. sayfa okunur ve ezber olarak da salli-barik ve Rabbena duaları öğretilir. | Ön okuma | |
6 | Yüzünden okumaya devam edilir ve Kunut duaları ezberletilir. | Ön okuma | |
7 | yüzüne okumaya 1. cüzden sayfa sayfa devam edilir ve suretu'l-Fatiha ve ayetu'l-kursiezberletilerek talim ve tahlil yapılır. | Ön okuma | |
8 | Ara sınav | Ön okuma | |
9 | Tecvid tahlilleri. | Ön okuma | |
10 | tecvid öğretilir, yüzüne okunur ve namaz surelerinden fil ve kureyş suresi talim yaptırılır. | Ön okuma | |
11 | Yüzünden okuma, tecvid öğretimi ve maun ve kevser suresi öğretimi | Ön okuma | |
12 | Yüzünden okuma, tecvid, Kafirun ve Nasr suresi ezberi | Ön okuma | |
13 | yüzüne okuma, tecvid, Felak nas suresi ezberletimi | Ön okuma | |
14 | Yüzünden okuma talim v tahlili | Ön okuma | |
15 | yüzüne ve ezber genel tekrarı | Ön okuma | |
16 | Final sınavı | ||
17 | Final sınavı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |