ILH125 Kur'an Okuma ve Tecvid I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH125
Ad Kur'an Okuma ve Tecvid I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Şeyda ATMACA
Dersin Öğretim Elemanı Şeyda ATMACA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Şeyda ATMACA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Şeyda ATMACA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Şeyda ATMACA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kur'an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Mushaf, Abdurrahman Çetin: Kuran Okuma Esasları

Notlar

İsmail Karaçam, Kur'ân-ı Kerîm'in Nüzûlü ve Kırâati, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1- Kur'an harflerini yapısal özellikleriyle telaffuz edebilir
ÖÇ02 2- Med, izhar, ihfa ve idğam gibi Kur'an okuma kurallarını kavrar.
ÖÇ03 3- Namaz dua ve surelerinin okunuşu.
ÖÇ04 4- Kur'ân'dan birinci cüz okunurak tahlil ve talim edilir.
ÖÇ05 5- Hem yüzüne hem de ezber okuyacak seviye getirttilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ilk 14 harfin mahreci öğretilir ve talim yaptırılır. Ön okuma
2 Arap alfabesindeki diğer 14 harfin de talimi yapılır ve harflerin sıfatlarına geçilir. Ön okuma
3 Harflerin sıfatları örnek gösterilerek talim edilir ve kıraatta Lahn konusundan bahsediliri. Ön okuma
4 Temsili okuma konusu anlatılarak ilk namaz duaları Subhaneke ve Tahiyyat öğretilir. Sonra ilk cüzün ilk sayfası talim yaptırılır. Ön okuma
5 ilk cüzden 2. sayfa okunur ve ezber olarak da salli-barik ve Rabbena duaları öğretilir. Ön okuma
6 Yüzünden okumaya devam edilir ve Kunut duaları ezberletilir. Ön okuma
7 yüzüne okumaya 1. cüzden sayfa sayfa devam edilir ve suretu'l-Fatiha ve ayetu'l-kursiezberletilerek talim ve tahlil yapılır. Ön okuma
8 Ara sınav Ön okuma
9 Tecvid tahlilleri. Ön okuma
10 tecvid öğretilir, yüzüne okunur ve namaz surelerinden fil ve kureyş suresi talim yaptırılır. Ön okuma
11 Yüzünden okuma, tecvid öğretimi ve maun ve kevser suresi öğretimi Ön okuma
12 Yüzünden okuma, tecvid, Kafirun ve Nasr suresi ezberi Ön okuma
13 yüzüne okuma, tecvid, Felak nas suresi ezberletimi Ön okuma
14 Yüzünden okuma talim v tahlili Ön okuma
15 yüzüne ve ezber genel tekrarı Ön okuma
16 Final sınavı
17 Final sınavı


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.01.2025 05:45