ILH125 Kur'an Okuma ve Tecvid I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod ILH125
Ad Kur'an Okuma ve Tecvid I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Şeyda ATMACA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Şeyda ATMACA (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Şeyda ATMACA (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Şeyda ATMACA (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Şeyda ATMACA (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kur'an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Mushaf, Abdurrahman Çetin: Kuran Okuma Esasları

Notlar

İsmail Karaçam, Kur'ân-ı Kerîm'in Nüzûlü ve Kırâati, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1- Kur'an harflerini yapısal özellikleriyle telaffuz edebilir
ÖÇ02 2- Med, izhar, ihfa ve idğam gibi Kur'an okuma kurallarını kavrar.
ÖÇ03 3- Namaz dua ve surelerinin okunuşu.
ÖÇ04 4- Kur'ân'dan birinci cüz okunurak tahlil ve talim edilir.
ÖÇ05 5- Hem yüzüne hem de ezber okuyacak seviye getirttilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ilk 14 harfin mahreci öğretilir ve talim yaptırılır. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Arap alfabesindeki diğer 14 harfin de talimi yapılır ve harflerin sıfatlarına geçilir. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Harflerin sıfatları örnek gösterilerek talim edilir ve kıraatta Lahn konusundan bahsediliri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Temsili okuma konusu anlatılarak ilk namaz duaları Subhaneke ve Tahiyyat öğretilir. Sonra ilk cüzün ilk sayfası talim yaptırılır. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 ilk cüzden 2. sayfa okunur ve ezber olarak da salli-barik ve Rabbena duaları öğretilir. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Yüzünden okumaya devam edilir ve Kunut duaları ezberletilir. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 yüzüne okumaya 1. cüzden sayfa sayfa devam edilir ve suretu'l-Fatiha ve ayetu'l-kursiezberletilerek talim ve tahlil yapılır. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Tecvid tahlilleri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 tecvid öğretilir, yüzüne okunur ve namaz surelerinden fil ve kureyş suresi talim yaptırılır. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Yüzünden okuma, tecvid öğretimi ve maun ve kevser suresi öğretimi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Yüzünden okuma, tecvid, Kafirun ve Nasr suresi ezberi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 yüzüne okuma, tecvid, Felak nas suresi ezberletimi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Yüzünden okuma talim v tahlili Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 yüzüne ve ezber genel tekrarı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.01.2025 05:45