EFMZ132 Eğitim Felsefesi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ132
Ad Eğitim Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, eğitim felsefesinin temel kavramlarını, akımlarını ve eğitimle olan ilişkisini incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği; eğitim ve felsefe arasındaki ilişki, temel felsefi akımların eğitim ile ilişkisi, temel eğitim akımları, modern eğitim akımları, Türkiye'nin eğitim felsefesi ve eğitimin amaçları gibi konuları kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ergün, M. (1996). Eğitim felsefesi. Ankara: Ocak Yayınları. Cevizci, A. (2012), Eğitim Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları. Sönmez, V. (1991), Eğitim Felsefesi, Ankara: Pegem Yayıncılık. Gutek, G.L. (2001), Eğitimde Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ankara: Ütopya Yayınları.

Notlar

Ertürk, S. (1988). Türkiye'de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3). Kaygısız, İ. (1997). Eğitim felsefesi ve Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri. Eğitim ve Yaşam, 8, 5-15. AYDIN, H. (2006). Eleştirel Aklın Işığında Postmodernizm, Temel Dayanakları ve Eğitim Felsefesi. Educational Policy Analysis And Strategic Research, 1(1), 27-48.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim felsefesinin temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Eğitimin kavramsal boyutlarını tartışır
ÖÇ03 Eğitimin diğer alanlarla ilişkisini kurar
ÖÇ04 Farklı eğitim felsefesi akımlarını (örneğin, idealizm, realizm, pragmatizm, egzistansiyalizm vb.) açıklar.
ÖÇ05 Eğitim felsefesi akımlarını analiz eder.
ÖÇ06 Eğitimin amacı ve insanın eğitilmesi konusundaki felsefi yaklaşımları listeler.
ÖÇ07 Günümüz eğitim sistemine bağlı eğitim felsefesini değerlendirir
ÖÇ08 Eğitimde etik sorunlar hakkında felsefi düşünceleri karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe nedir- Felsefenin çeşitli alanlarla ilişkisi Felsefe nedir sorusu temalı videolar izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eğitimin Kavramsal Boyutları (Eğitim nedir, Eğitim ve İndoktrinasyon, Öğretim nedir vb.) Eğitim nedir konulu videolar izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitimin Kavramsal Boyutları (İnsan nedir, İnsan doğası nedir, Eğitim ve Kültür) Eğitim ve kültürü açıklayan makaleleri okur ve videoları izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Eğitim felsefesi nedir- Eğitimin amaçları nelerdir Eğitim felsefesinin amaçlarını ele alan filmleri analiz eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İdealizm, Platon ve Eğitim Konu ile ilgili makale okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Realizm, Aristoteles ve Eğitim Realizm konulu makale okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Naturalizm, Rousseau ve Eğitim Naturalizm ve Rousseau'nun felsefesini açıklayan makaleleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pragmatizm, Dewey ve Eğitim Pragmatizm, Dewey ve Eğitim ile ilgili video izler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Varoluşçuluk, Buber ve Eğitim Varoluşçuluk, Buber ve Eğitim ile ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Eğitim felsefesi akımları Daimicilik, Özcülük (Esasicilik) Eğitim felsefesi videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Eğitim felsefesi akımları İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık İlerlemecilik ve yeniden kurmacılık temalı video izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
13 Cumhuriyet öncesi dönem eğitim felsefesine bakış Cumhuriyet öncesi dönem eğitim felsefesi konulu makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım
14 Cumhuriyet dönemi eğitim felsefesi-gelişmeler Cumhuriyet dönemi eğitim felsefesi-gelişmeler ile ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Günümüz eğitim sistemi ve buna bağlı eğitim felsefesinin değerlendirilmesi Modern eğitim felsefesini ele alan filmleri izleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 19 38
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 09:40