SRS457 Sergileme Tasarımı

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS457
Ad Sergileme Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı,öğrencilere sergileme sanatının temel prensiplerini ve tekniklerini öğretmek, farklı sergi mekanları ve düzenlemeleri hakkında bilgi sağlamak ve sergilemede kullanılan temel teknolojileri tanıtmaktır. Bu dönem, sergi tasarımı, aydınlatma, görsel sunum teknikleri ve küratörlük gibi konularda temel becerilerin kazandırılmasını hedefler.

Dersin İçeriği

Bu ders, sergileme sanatının temellerine odaklanır ve öğrencilere sergileme sanatı, sergi mekanları, görsel sunum teknikleri, aydınlatma ve teknolojinin sergilerdeki kullanımı gibi konularda temel bilgiler sunar. Bu dönemde ayrıca, küratörlük ve sergi yönetimi gibi alanlarda önemli beceriler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler, sergileri planlama, düzenleme ve eleştirel değerlendirme yönleriyle ilgili bilgi ve deneyim kazanacaklar, bu da onları sergi tasarımı ve yönetimi konusunda daha bilinçli hale getirecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Başaran, M. Müzelerde Sergileme: Planlama, Tasarım ve Uygulama. Bogle, E. (2013). Museum Exhibition Planning and Design. AltaMira Press. Çağlar, A. Etkinlik ve Sergi Yönetimi. Klobe, T. (2014). Exhibitions: Concept, Planning and Design. University of Hawai'i. Locker, P. (2012). Exhibition Design. Laurence King Publishing. Lord, B., & Piacente, M. (2012). The Manual of Museum Exhibitions. Rowman & Littlefield. Mesher, L., & Locker, P. (2010). Basics Interior Design 01: Retail Design. AVA Publishing. Özgöker, A. Sergi Planlama ve Tasarımı. Savaş, M. Markalaşma Sürecinde Fuarlar ve Etkinlikler. Stevens, R. P. (2007). Trade Show & Event Marketing: Plan, Promote & Profit. South-Western Cengage Learning. Taşçıoğlu, M. (2020). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan. Dost Kitabevi.

Notlar

İnternet Videoları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sergileme Sanatı ve Tarihine Giriş: sergileme sanatının tarihi ve temel prensiplerini öğrenir.
ÖÇ02 Sergi Mekanları ve Tasarımı: Farklı sergi mekanları ve tasarım stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Aydınlatma ve Görsel Sunum Teknikleri: Etkili aydınlatma ve görsel sunum tekniklerini uygulayabilir.
ÖÇ04 Teknolojinin Sergilerde Kullanımı: Sergilemede kullanılan teknolojiler ve dijital araçların etkilerini keşfeder.
ÖÇ05 Küratörlük ve Sergi Yönetimi: Etkili küratörlük ve sergi yönetimi becerilerini geliştirir.
ÖÇ06 Sergi Eleştirisi ve Değerlendirme: Sergileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneği kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sergileme Sanatına Giriş. Sergileme sanatının tanımı ve önemi. Sergileme tarihine genel bakış. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sergi Mekanları ve Düzenlemeleri. Farklı sergi mekan tipleri ve özellikleri. Mekan seçiminin sergi üzerindeki etkileri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sergileme İçin Tasarım İlkeleri. Görsel düzenleme ve kompozisyon teknikleri. Ziyaretçi deneyimini şekillendiren unsurlar. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Aydınlatma ve Görsel Sunum Teknikleri. Aydınlatma tasarımının sergilerdeki rolü. Görsel malzemelerin etkin sunumu. Konu kapsamında güncel bir sergi ve galeri ziyareti yapılacaktır. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sergilemede Kullanılan Teknolojiler. Dijital ve interaktif sergileme araçları. Teknolojinin sergi deneyimine etkileri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sergi Eleştirisi ve Değerlendirme. Sergilerin eleştirel analizi. Başarılı bir serginin ölçütleri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Küratörlük ve Sergi Yönetimi. Sergi küratörlüğünün temelleri, müze sergileri bağlamında özel uygulamalar. Müze sergilerinde küratöryel stratejiler ve hikâye anlatımı. Etkili sergi yönetimi stratejileri, müzelerde sergi tasarımı ve ziyaretçi deneyimi odaklı yaklaşımlar. Konu kapsamında müze ziyareti yapılacaktır. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Bir sanat sergisi için kavramsal bir plan oluşturulması yönünde hazırlık yapılması tavsiye edilmektedir. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Çağdaş Sergi Örnekleri İncelemesi. Yenilikçi sergi örneklerinin analizi. Çağdaş sanat sergilerinden örnekler. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Katılımcı ve Deneyimsel Sergileme. İzleyici katılımını teşvik eden sergi tasarımları. Deneyimsel ve etkileşimli sergi örnekleri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sergileme Etik ve Hukuki Konuları. Sergilerde etik ve hukukun önemi. Fikri mülkiyet ve sergi hakları. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kültürlerarası Sergileme Pratikleri. Farklı kültürlerde sergileme yaklaşımları. Kültürel duyarlılık ve global sergi stratejileri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenci Proje Tasarımları. Öğrencilerin kendi sergi projelerini tasarlama süreci. Tasarım önerileri ve konsept geliştirme. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Proje Revizyonu ve Geliştirme. Öğretmen ve akran değerlendirmeleri ile projelerin incelenmesi. Revizyon ve iyileştirme önerileri Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Proje Tamamlama. Projelerin son hali üzerinde çalışmalar. Final ve sunum teknikleri Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sergi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sergi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 7 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 134
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,36
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 02:23