Genel Bilgi
Kod | YSA254 |
Ad | Su Altı Turizmi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Arben Erol MALJA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye’nin turizm kapasitesi ve bu sektörün dünyadaki yetkinliğini öğrenmek. Türkiye’nin sualtı turizmini ve genel yapısını tanımak. Dalış merkez ve okulları hakkında bilgi edinmek. Ege Bölgesi’ndeki dalış merkezlerine bir hafta süreyle uygulamaya dayalı teknik gezi düzenlemek.
Dersin İçeriği
Türkiye’nin Turizm Yapısı (Coğrafik yapı, denizler ve göller, turizm potansiyeli, turizm gelirleri, Türkiye turizminin dünyadaki yeri, bakanlık uygulamaları), Sualtı (dalış) Turizmi (Dünya sualtı turizmi, Türkiye sualtı turizmi), Dalış Merkez ve Okulları (Genel işleyiş ve yapısal durum, denetleme, yeterlilikler, yasal mevzuat, çalışanlar), Dalış Tekneleri (Tekne tip ve özellikleri, donanım ve gereksinimler), Dalış sistemleri (CMAS, PADI, NAUI vb. dalış sistemlerinin incelenmesi), Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu (TSSF) (Genel işleyiş ve yetki mekanizması), Dalış Bölgeleri (Dalışa yasak sahalar, dalışa serbest sahalar, dalış izin prosedürü ve uygulamaları)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Düzbastılar, M.K., Düzbastılar, F.O., 2007. Dalma Tekniği, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir. Ders notları
Notlar
diğer dijital yayınlar ve ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci dalış sektörünü kapsamlı bir şekilde tanıyabilecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci farklı dalış işleri ve kategorilerinde faaliyet gösterebilecektir. |
ÖÇ03 | Öğrenci profesyonel balıkadamlığın yanında dalış turizminde de çalışabilecek ve sektörü tanıyabilecektir. |
ÖÇ04 | Öğrenci dalış sektörü ile ilgili problemler hakkında fikir sahibi olacak ve çözüm önerileri oluşturabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalış yapılan deniz veya gölün kimyasal, fiziksel ve biyolojik özelliklerini açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalış sistemlerini etkin ve güvenli bir şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Denizcilik ve gemiciliğin temel kavramlarını açıklar | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalışta oluşabilecek acil durumları öngörür ve önlem alır. Olası acil durumda gerekli müdahaleyi yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altında mesleki alet ve ekipmanları kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altı görüntüleme cihazları kullanır ve elde ettiği görüntüleri yorumlar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su altı inşaatları, akuakültür kafes sistemleri, su altı arkeolojik kazıları, boru hatları ve gemi altı sörveylerde güvenli şekilde çalışır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su altında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm bulur ve sorumluluk alır | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili teknolojik yenilikleri takip eder ve uygular | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bilgilerini yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dalış teknikleri ve güvenlik kurallarına uygun şekilde dalış amirliği yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalışla ilgili yönetmelikleri açıklar ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’nin Turizm Yapısı–1 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Türkiye’nin Turizm Yapısı–2 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Türkiye’nin Turizm Yapısı–3 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dünya Sualtı (dalış) Turizmi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Türkiye Sualtı (dalış) Turizmi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dalış Merkez ve Okulları–1 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dalış Merkez ve Okulları–2 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dalış Merkez ve Okulları–3 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dalış Tekneleri–1 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Dalış Tekneleri–2 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dalış Sistemleri–1 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dalış Sistemleri–2 | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu (TSSF) | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Dalış Bölgeleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |