Genel Bilgi
Kod | BDNZ107 |
Ad | Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden Eğitimi Ve Sporda Temel Kavramları Bilir, Sporda Meslek Alanlarının Ayırımını Yapar, Dünyada Ve Türkiyede Sporun Gelişimini Anlar, Türkiyede Sporla İlgili Kamu Kurum Ve Kuruluşlarını Bilir, Fikstür Düzenler.
Dersin İçeriği
Spor bilimleri ile ilgili kavramlar, spor alanı meslek çeşitliliği, sporun dünyada yeri önemi, resmi ve özel spor kuruluşları, fikstür hazırlama kuralları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spor Bilimleri/Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri Edt: Cenab Türkeri
Notlar
Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri ALi Niyazi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | BİLİM NEDİR, ANABİLİM DALLARINI BİLİR, ARALARINDAKİ FARKI TARTIŞIR. |
ÖÇ02 | ALT BİLİM DALLARI VE SPORLA İLİŞKİLERİNİ BİLİR, AÇIKLAR. |
ÖÇ03 | SPOR TERİMİNİN KÖKENİ, TARİHÇESİNİ BİLİR, TARTIŞIR. |
ÖÇ04 | SPORLA İLGİLİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ GÖREVLERİN BİLİR. |
ÖÇ05 | GHSGM YAPISI VE İŞLEYİŞİNİ BİLİR AÇIKLAR |
ÖÇ06 | SPOR FEDERASYONLARI YAPISI VE İŞLEVSEL KURULLARI, GÖREVLERİNİ BİLİR |
ÖÇ07 | SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE ÖGELERİ VE SPOR İLİŞKİSİNİ ANLATIR AÇIKLAR |
ÖÇ08 | DEVİNSEL GELİŞİM NEDİR AÇIKLAR, SPOR İLİŞKİSİNİ TANIMLAR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | BİLİM NEDİR, ANABİLİM DALLARI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | ALT BİLİM DALLARI VE SPORLA İLİŞKİLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | SPOR TERİMİNİN KÖKENİ, TARİHÇESİ, | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | SPORLA İLGİLİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | GHSGM YAPISI VE İŞLEYİŞİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | SPOR FEDERASYONLARI YAPISI VE İŞLEVSEL KURULLARI, GÖREVLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE ÖGELERİ VE SPOR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE EKOLLERİ VE SPOR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | DEVİNSEL GELİŞİM | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | REKREASYON VE OYUN | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | MESLEK OLARAK BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | FİKSTÜR, ELEME USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | TEK DEVRELİ LİG USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |