Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | BDNZ107 |
Ad | Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden eğitimi ve sporda temel kavramları, meslek alanları, bilim alanları ile ilgili temel bilgileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, beden eğitimi ve sporda meslek alanları, beden eğitimi ve sporun Türk eğitim ve spor kurumları içindeki yeri, Beden eğitimi ve sporun diğer bilimlerle ilişkisi, Beden eğitimi ve sporun psikolojik ve sağlık temellerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Kütüphane veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve spor kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili meslek alanları, kamu kurum ve kuruluşları tanımlar. |
ÖÇ03 | Beden eğitimi ve sporda pedagojik temelleri açıklar. |
ÖÇ04 | Beden eğitimi ve sporda temel hareket becerilerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Beden eğitimi ve sporda psikomotor yetenekler tanımlar. |
ÖÇ06 | Beden eğitimi ve spor psikolojisini açıklar. |
ÖÇ07 | Beden eğitimi ve sporla ilgili genel sağlık bilgilerini açıklar. |
ÖÇ08 | Beden eğitimi ve sporda beslenme ilgili temel bilgileri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Beden eğitimi ve spor kavramı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Türkiye'de beden eğitimi ve sporun yapılanması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili meslek alanları, kamu kurum ve kuruluşları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Beden eğitimi ve sporun psikolojik temelleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Temel hareket becerileri- psikomotor yetenekler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Motor gelişim dönemleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Motor öğrenme | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Beden eğitimi ve spor ve egzersiz psikolojisi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Beden eğitimi ve sporun sağlık temelleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Beden eğitimi ve spor ve fiziksel uygunluk | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Beden eğitimi ve sporda kinesiyoloji | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | FİKSTÜR, ELEME USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Beden eğitimi ve sporda biyomekanik | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |