Genel Bilgi
Kod | BTES203 |
Ad | Eğitsel Video Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çeşitli çevrim-içi ve çevrim-dışı öğretim ortamlarında kullanılmak üzere eğitsel video geliştirme donanım ve yazılımlarını tanımak. Bunları kullanarak, öğretimsel ilkelere dayalı eğitsel videolar hazırlayabilmek.
Dersin İçeriği
Eğitsel video ile ilgili temel kavramlar. Kamera Çeşitleri. Çekim teknikleri: slow motion, fast forward, time lapse, stop motion. vb. Stüdyo özellikleri. Eğitsel video hazırlama ilkeleri. Örnek videolar tasarlama ve sunma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) O'Donoghue, M. (2013). Producing video for teaching and learning: Planning and collaboration. UK: Routledge. 2) Smith, T. L., & Ransbottom, S. (2000). Digital video in education. In Distance learning technologies: Issues, trends and opportunities (pp. 124-142). IGI Global.
Notlar
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitsel video ile ilgili temel kavramları kavrar. |
ÖÇ02 | Kamera çeşitlerini tanır ve kullanır. |
ÖÇ03 | Çeşitli çekim tekniklerini (slow motion, fast forward, time lapse, stop motion) uygular. |
ÖÇ04 | Stüdyo özelliklerini tanır. |
ÖÇ05 | Eğitsel video hazırlama ilkelerini çekeceği videolarda kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel video nedir | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kamera çeşitleri nelerdir | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çekim teknikleri (slow motion) | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çekim teknikleri (fast forward) | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çekim teknikleri (time lapse) | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çekim teknikleri (stop motion) | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Eğitsel video stüdyosu özellikleri | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Eğitsel video hazırlama ilkeleri 1 | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Eğitsel video hazırlama ilkeleri 2 | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Eğitsel video hazırlama ilkeleri 3 | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Örnek bir eğitsel video hazırlama projesi (ön hazırlık ve grup oluşturma) | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örnek bir eğitsel video hazırlama projesi (konu belirleme ve rol dağılımı) | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örnek bir eğitsel video hazırlama projesi (videoların çekilmesi) | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnek bir eğitsel video hazırlama projesi (video editleme ve sunum) | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim elemanının notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |