BTES203 Eğitsel Video Tasarımı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTES203
Ad Eğitsel Video Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çeşitli çevrim-içi ve çevrim-dışı öğretim ortamlarında kullanılmak üzere eğitsel video geliştirme donanım ve yazılımlarını tanımak. Bunları kullanarak, öğretimsel ilkelere dayalı eğitsel videolar hazırlayabilmek.

Dersin İçeriği

Eğitsel video ile ilgili temel kavramlar. Kamera Çeşitleri. Çekim teknikleri: slow motion, fast forward, time lapse, stop motion. vb. Stüdyo özellikleri. Eğitsel video hazırlama ilkeleri. Örnek videolar tasarlama ve sunma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1) O'Donoghue, M. (2013). Producing video for teaching and learning: Planning and collaboration. UK: Routledge. 2) Smith, T. L., & Ransbottom, S. (2000). Digital video in education. In Distance learning technologies: Issues, trends and opportunities (pp. 124-142). IGI Global.

Notlar

Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitsel video ile ilgili temel kavramları kavrar.
ÖÇ02 Kamera çeşitlerini tanır ve kullanır.
ÖÇ03 Çeşitli çekim tekniklerini (slow motion, fast forward, time lapse, stop motion) uygular.
ÖÇ04 Stüdyo özelliklerini tanır.
ÖÇ05 Eğitsel video hazırlama ilkelerini çekeceği videolarda kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır .
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir .
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitsel video nedir Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kamera çeşitleri nelerdir Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çekim teknikleri (slow motion) Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çekim teknikleri (fast forward) Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Çekim teknikleri (time lapse) Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çekim teknikleri (stop motion) Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Eğitsel video stüdyosu özellikleri Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Eğitsel video hazırlama ilkeleri 1 Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Eğitsel video hazırlama ilkeleri 2 Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Eğitsel video hazırlama ilkeleri 3 Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Örnek bir eğitsel video hazırlama projesi (ön hazırlık ve grup oluşturma) Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Örnek bir eğitsel video hazırlama projesi (konu belirleme ve rol dağılımı) Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Örnek bir eğitsel video hazırlama projesi (videoların çekilmesi) Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Örnek bir eğitsel video hazırlama projesi (video editleme ve sunum) Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim elemanının notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.06.2024 09:38