BDNZ109 Hareket Eğitimi

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ109
Ad Hareket Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitsel oyunlarla ilişkili olarak oyunların genel özelliklerini tanımlayabilecek, çocukların gelişim özelliklerini göz önüne alarak oyun uygulamalarını ve programlamasını gerçekleştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Temel hareket becerileri (yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketleri); hareket kavram ve ilkelerini (vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri) uygulayarak öğrenme ve öğretimi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006

Notlar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üretken, Özdeğerlerine saygılı, Akılcı, Sorgulayan, Girişimci, Yaratıcı,
ÖÇ02 Etik kurallara uyma, Toplumsal duyarlılık,
ÖÇ03 Çevre duyarlılığı, Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum,
ÖÇ04 Zamanı etkili kullanma,
ÖÇ05 Farklılıklara saygı gösterme, Öğrenmeyi öğrenme,
ÖÇ06 Problem çözme, Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme, Kaliteye önem verme
ÖÇ07 Organize etme ve planlama, Karar verme becerisi, Önderlik,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Duygusal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Zihinsel gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav ara sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim
11 Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
13 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması C uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 12 24
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 02:19