Genel Bilgi
Kod | BDNZ109 |
Ad | Hareket Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitsel oyunlarla ilişkili olarak oyunların genel özelliklerini tanımlayabilecek, çocukların gelişim özelliklerini göz önüne alarak oyun uygulamalarını ve programlamasını gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriği
Temel hareket becerileri (yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketleri); hareket kavram ve ilkelerini (vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri) uygulayarak öğrenme ve öğretimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006
Notlar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üretken, Özdeğerlerine saygılı, Akılcı, Sorgulayan, Girişimci, Yaratıcı, |
ÖÇ02 | Etik kurallara uyma, Toplumsal duyarlılık, |
ÖÇ03 | Çevre duyarlılığı, Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum, |
ÖÇ04 | Zamanı etkili kullanma, |
ÖÇ05 | Farklılıklara saygı gösterme, Öğrenmeyi öğrenme, |
ÖÇ06 | Problem çözme, Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme, Kaliteye önem verme |
ÖÇ07 | Organize etme ve planlama, Karar verme becerisi, Önderlik, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Duygusal gelişim | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Zihinsel gelişim | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim |
11 | Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması C | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |