Genel Bilgi
Kod | EFMZ129 |
Ad | Eğitime Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk milli eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ġstanbul: Alkım Yayıncılık, Kılbaş, Ş. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Adana: Nobel Yayın Dağıtım, Küçükahmet, L. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık, Oktay, A. (Editör) (2007) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Sönmez, V. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık, Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Türkoğlu, A. (Editör, 2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Mikro Yayınevi
Notlar
Eraslan, L., & Çakıcı, D. (2011). Eğitim temalı bilimsel dergilerin incelenmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim-öğretim ve öğrenme kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar. |
ÖÇ03 | Eğitim kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini ifade eder. |
ÖÇ06 | Eğitim felsefesi akımlarını sınıflandırır, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini açıklar. |
ÖÇ07 | Türk milli eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklar. |
ÖÇ08 | Milli eğitimle ilgili temel yasaları ifade eder. |
ÖÇ09 | Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklar. |
ÖÇ10 | Türk milli eğitmi ile ilgili tarihi olguları listeleyebilir ve her birini kısaca açıklar. |
ÖÇ11 | Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim-öğretim ve öğrenme kavramları, eğitim türleri | Konuyla ilgili ön hazırlık yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Eğitim kurumlarının işlevleri, eğitimin temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Eğitimin toplumsal ve ekonomik temelleri | Eğitimin toplumsal ve ekonomik temelleri ile ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eğitimin psikolojik temelleri | Eğitimin psikolojik temelleri konusunda farklı tanımları bulma ve yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Felsefe ve eğitim | Eğitim felsefe ilişkisi üzerine yapılan makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
6 | Eğitim felsefesi akımları | Eğitim felsefesi akımlarını arştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
7 | Eğitim ve hukuk | Eğitim ve hukuk arsındaki ilişkiyi araştırıp yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitim ve ekonomi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Eğitimin siyasal temelleri | Eğitimin siyasal temelleri ile ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Türk eğitiminin tarihsel gelişimi | Türk eğitiminin tarihsel gelişimi ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
12 | Türk eğitim tarihi | Türk eğitim tarihini farklı kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
13 | Eğitimde bilimsel araştırmalar | Eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerini araştırıp yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Türk eğitim sistemi | Türk eğitim sisteminin genel yapısını aaştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözüm önerileri | Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözüm önerileri ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |