BİO720 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİO720
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OSMAN DEMİRHAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYFER PAZARBAŞI (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi PERÇİN PAZARCI (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretim görevlisi öğrencilere seminer verme, araştırma etkinliklerine katılma, bilimsel makaleler hakkında yorum yapma ve bilimsel konularda tartışma yapma konularında yardımcı olur.

Dersin İçeriği

Danışmanı olduğu doktora öğrencileri ile tartışma ve eğitim planının hazırlanması, Ders anlatma yöntemlerini açıklama, Öğrencinin herhangi bir konuda ders hazırlayarak anlatmasını sağlama ve tartışma, Araştırma yöntemlerini anlatma, Bilimsel araştırma planlama ve proje yazmaBilimsel makale yorumlama ve tartışma, Bilimsel makale yorumlama ve tartışma, Araştırma sonuçlarını derlemeve makale haline Seminer hazırlama ve sunma, Rutin tetkiklerin yapılmasına katılma, Rutin Yıllık eğitimin tamamlanması sonucunda eksiklerin tartışılması ve yeni yılın planlarının yapılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap HÜ, Pazarbaşı A, Güzel AI. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Akademisyen Kitabevi; 2. Basım, 2010.

Notlar

G.M. Cooper, R.E. Housman. Hücre Moleküler Yaklaşım. Çeviri Editörleri; Neşe Atabey, Ersan Kalay, Meral Sakızlı, İzmir Tıp Kitabevi Kırtasiye Büro Malz. San. ve Tic.Ltd.Şti. RYedinci Baskı, 2016.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel çalışmalarda kendi özgüvenini kazanır
ÖÇ02 Laboratuvar ortamında güvenli çalışma yöntemlerini öğrenir
ÖÇ03 Bilimsel bir makaleyi kendi kendine yorumlayabilir
ÖÇ04 Bilimsel bir çalışma yaparak sonuçlarını bilimsel olarak toparlar
ÖÇ05 Bilimsel çalışmayı makale haline getirir ve yayınlatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanı olduğu doktora öğrencileri ile tartışma ve eğitim planının hazırlanması Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Ders anlatma yöntemlerini açıklama Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Öğrencinin herhangi bir konuda ders hazırlayarak anlatmasını sağlama ve tartışma Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Araştırma yöntemlerini anlatma Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bilimsel araştırma planlama ve proje yazma-I Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Bilimsel araştırma planlama ve proje yazma-II Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Araştırma sonuçlarını derlemeve makale haline getirme-I Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınav Çoktan seçmeli soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma sonuçlarını derlemeve makale haline getirme-II Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Bilimsel makale yorumlama ve tartışma-I Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bilimsel makale yorumlama ve tartışma-II Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Seminer hazırlama ve sunma-I Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Seminer hazırlama ve sunma-II Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Rutin tetkiklerin yapılmasına katılma-I Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Rutin tetkiklerin yapılmasına katılma-II Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan seçmeli soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan seçmeli soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 13 4 52
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 132
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,28
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 11:59