Genel Bilgi
Kod | PDRS208 |
Ad | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, iş yaşamında insan davranışlarını inceleyen bir disiplin olan Endüstriyel ve Örgüt Psikolojisinin konu, kuram ve uygulamaları hakkında öğrencilerin bilgi edinmelerini ve bu bilgilerini uygulama alanlarında kullanabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini endüstri ve örgüt psikolojisi temel kavramları ile iş analizi, personel seçimi ve eğitimi, performans değerlendirme ve geliştirme, iş motivasyon, işe bağlılık, işten ayrılma, kaygı ve stres, örgütsel iletişim, liderlik ve takım çalışması gibi çeşitli örgütsel davranış konuları oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
önkoşul yok
Kaynaklar
Riggio, R. E. (2014). Endüstri ve örgüt psikolojisine giriş. Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
Keser, Yılmaz, Yürür (2010) Çalışma Yaşamında Davranış. İstanbul: Umuttepe Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi temel kavramları ifade eder |
ÖÇ02 | İş ve performans analizini anlatır |
ÖÇ03 | Personel seçiminde kullanılan ölçme araçlarını tanımlar |
ÖÇ04 | Personel eğitiminde gerekli müdahaleleri tanımlar |
ÖÇ05 | İş motivasyonunu etkileyen etmenleri tanımlar |
ÖÇ06 | İş yaşamında kaygı ve stres kaynaklarını ifade eder |
ÖÇ07 | Örgütsel iletişim ilkelerini sıralar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endüstri ve örgüt psikolojisi tanımı ve kısa tarihi | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Endüstri ve örgüt psikolojisi temel kavramlar | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Endüstri ve örgüt psikolojisi temel kavramlara devam edilmesi | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İş ve performans analizi | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Personel seçim süreçleri | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Personel geliştirme sistemleri | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Performans değerlendirme yöntemleri | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Performans geliştirme süreçleri | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | İş motivasyonu | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İşe bağlılık ve işten ayrılma | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çalışma yaşamında kaygı ve stress | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örgütsel iletişim | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örgütsel çatışma ve başa çıkma | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Liderlik ve takım çalışması | Ders kitabı ve notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |