SYB445 Engelliler ve Spor

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB445
Ad Engelliler ve Spor
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GONCA İNCE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Engelli bireylerin özelliklerinin öğrenilmesini sağlamaktır. Ayrıca, engellilerde spor eğitiminin nasıl olduğunu göstermektir.

Dersin İçeriği

Engellilik tanımı, engellilik nedenleri, engellilik türleri, down sendromu, yaygın gelişimsel bozukluk, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, mental reterdasyon, engelliler için spor eğitimi, paralimpik olimpiyatlar, engelliler için öğretim yöntemleri, engelliler için performans değerlendirme testleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Özer, D. S., Süngü, B., ve Şılak, B. (2005). Engelliler için beden eğitimi ve spor. ARAŞTIRAN ÖĞRETMEN, 35.

Notlar

Demir, G. T., ve İlhan, L. (2020). Engelli sporcularda spora katılım motivasyonu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 49-69.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Engellilik tanımını kavrayabilme
ÖÇ02 Engellilik türlerini değerlendirebilme
ÖÇ03 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ04 Down sendromu konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ05 Yaygın gelişimsel bozukluk konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ06 Mental reterdasyon konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ07 Engelliler için spor eğitiminde engelli bireyleri karşılaştırabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Engellilik tanımı, engellilik nedenleri Tanışma ve Sınıf Değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Engellilik türleri Proje Konularının verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Down sendromu tanımı Down sendromunu araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yaygın gelişimsel bozukluk Tanımı Yaygın gelişimsel bozukluk araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Mental reterdasyon Tanımı Mental reterdasyon araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite Tanımı Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Engelliler için spor eğitimleri Engelliler için spor eğitimi mini ödev Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınav Engelliler için Spor Eğitimi araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
9 Paralimpik Olimpiyat Oyunları Paralimpik Olimpiyat Oyunları araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Engelliler için Öğretim Yöntemleri Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulamasını yapar Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi araştırma mini ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Performans Testlerini uygular Grup Değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Test ölçümlerinin analizini yapar Grup Değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Grup Değerlendirilmesi yaparak öğrenmeyi pekiştirir Grup Değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.06.2024 09:39