Genel Bilgi
Kod | SYB445 |
Ad | Engelliler ve Spor |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GONCA İNCE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Engelli bireylerin özelliklerinin öğrenilmesini sağlamaktır. Ayrıca, engellilerde spor eğitiminin nasıl olduğunu göstermektir.
Dersin İçeriği
Engellilik tanımı, engellilik nedenleri, engellilik türleri, down sendromu, yaygın gelişimsel bozukluk, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, mental reterdasyon, engelliler için spor eğitimi, paralimpik olimpiyatlar, engelliler için öğretim yöntemleri, engelliler için performans değerlendirme testleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Özer, D. S., Süngü, B., ve Şılak, B. (2005). Engelliler için beden eğitimi ve spor. ARAŞTIRAN ÖĞRETMEN, 35.
Notlar
Demir, G. T., ve İlhan, L. (2020). Engelli sporcularda spora katılım motivasyonu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 49-69.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Engellilik tanımını kavrayabilme |
ÖÇ02 | Engellilik türlerini değerlendirebilme |
ÖÇ03 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ04 | Down sendromu konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ05 | Yaygın gelişimsel bozukluk konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ06 | Mental reterdasyon konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ07 | Engelliler için spor eğitiminde engelli bireyleri karşılaştırabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Engellilik tanımı, engellilik nedenleri | Tanışma ve Sınıf Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Engellilik türleri | Proje Konularının verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Down sendromu tanımı | Down sendromunu araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yaygın gelişimsel bozukluk Tanımı | Yaygın gelişimsel bozukluk araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Mental reterdasyon Tanımı | Mental reterdasyon araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite Tanımı | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Engelliler için spor eğitimleri | Engelliler için spor eğitimi mini ödev | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Engelliler için Spor Eğitimi araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Paralimpik Olimpiyat Oyunları | Paralimpik Olimpiyat Oyunları araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Engelliler için Öğretim Yöntemleri | Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulamasını yapar | Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi | Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi araştırma mini ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Performans Testlerini uygular | Grup Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Test ölçümlerinin analizini yapar | Grup Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Grup Değerlendirilmesi yaparak öğrenmeyi pekiştirir | Grup Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |