IAS209 Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme 3

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IAS209
Ad Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme 3
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Motorik özelliklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi

Dersin İçeriği

Antrenman prensipleri, Branşlaşma,bireyselleştirme ve çeşitlilik ilkesi, Antrenmanın organizmaya etkisi, sürantrenman, Dayanıklılık

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Antrenman Bilgisi (Prof.Dr.Yaşar Sevim)

Notlar

İlgili Kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciye boş zamanlarında spor yapma alışkanlığını kazandırmak.
ÖÇ02 Dengeli beslenme alışkanlığını kazandırmak
ÖÇ03 Antrenman nedir ve nasıl yüklenmeler yapılırı öğrenir.
ÖÇ04 Kas guruplarının çalıştırılmasını öğrenir.
ÖÇ05 Günlük yaşamda spor yapmayı öğrenir.
ÖÇ06 Sporun insan vücudundaki yapmış olduğu değişimi öğrenir.
ÖÇ07 Sportif terimlerle öğrenir.
ÖÇ08 Yanlış yapılan sportif çalışmaların vücuda ne gibi olumsuz etkileri olduğunu öğrenir.
ÖÇ09 Cisimleri yerden kaldırma tekniklerini öğrenir.
ÖÇ10 Sporun insanlar arası iletişim aracı olduğunu öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi terminolojiye uygun bir şekilde insan vücudunu yapısal ve fonksiyonel açıdan tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yerine, hastaya/ kazazedeye ve kendisine yönelik alınması gereken güvenlik önlemlerini tanımlar, hastayı/ kazazedeyi taşımak için gerekli ekipmanları ve uygun taşıma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görev-yetki-sorumlulukları dahilindeki ilaçları ve ilaç uygulama yöntemlerini belirtir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oksijen tedavisinin endikasyonlarını ve ekipmanlarını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endike olduğu durumlarda endotrakeal entübasyonu açıklar
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru ekipmanla kanama kontrol yöntemlerini tanımlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri yaşam desteği basamaklarını listeler
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ambulansın kullanımını, bakımını ve kontrolünü açıklar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olası meslek kazalarından korunabilmek için uygun vücut mekanik yöntemleri sıralar
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastanın/kazazedenin durumunu fiziksel muayene ve diğer tanılama yöntemleriyle etkin bir şekilde açıklar
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Otomatik ve manuel eksternal defibrilatörü kullanır
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastanın/kazazedenin immobilizasyonun gerekli olduğu durumlarda uygun ekipmanları kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Multiple yaralanmalarda veya afetlerde triyajı veya triyaj tekniklerini yönetir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel yaşam desteği basamaklarını ve yöntemlerini uygular
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastanın/kazazedenin problemine yönelik çözüm pratiklerini uygulamada bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme dinamiklerini göz önünde bulundurarak alanına özgü bilgilere ulaştığında eleştirel bir yaklaşımla bilgileri analiz eder
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun teknikleri ve yöntemleri kullanarak komuta kontrol merkezi, diğer kuruluşlar ve hasta/hasta yakınlarıyla iletişim kurar
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip üyeleri ve diğer kuruluşlarla kooperasyonu sağlar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Haberleşmeyi sağlama ve veri aktarımı için bilgi iletişim teknolojilerini ve gerekli olduğu durumlarda en az bir yabancı dili kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Değişen çevre koşullarının ve teknolojik ilerlemenin sonuçlarını izler ve bu koşulların alana özgü dinamiklerini analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanımlar ve program içeriği hakkında genel bilgi Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
2 Antrenman prensipleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Branşlaşma,bireyselleştirme ve çeşitlilik ilkesi Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Genel antrenman ilkeleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Antrenmanın organizmaya etkisi Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Antrenmanın organizmaya fizyolojik ve psikolojik etkisi Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sürantrenman Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Futbol antrenman prensipleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
10 Voleybol antrenman prensipleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Basketbol antrenman prensipleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Dayanıklılık Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dayanıklılık çeşitleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dayanıklılık çalışmaları Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Dayanıklılık testleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.06.2024 09:07