Genel Bilgi
Kod | MV171 |
Ad | Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Betül ŞENGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Betül ŞENGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur.
Dersin İçeriği
Kariyer Merkezi faaliyetlerinin tanınması, öz farkındalığın artırılması, kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi, kendini ifade etme ve etkili ileşitim becerilerinin geliştirilmesi, profesyonel ilişki ağlarının öneminin kavranması, destek birimlerinin tanınması, etkin kaynak kullanımının öğrenilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kariyer Planlama, 2022, Ed. Doğan Bozdoğan
Notlar
Örnek video, belgesel ve filmler. Mülakat simülasyonu, örnek olay/atölye çalışması vb. interaktif etkinlikler Ders içeriği ve öğretim elemanı değerleme formları Kitap, dergi, makale ve çevrimiçi kaynaklar. Kariyer Ofisi tarafından hazırlanan kılavuzlar. Beceri/yetkinlik değerleme envanterleri. Kariyer Merkezi katkısıyla düzenlenen kariyer etkinlikleri (Kariyer Fuarı, Seminerler, Bilgilendirme Oturumları, Mentörlük, Mezunlarla Buluşma, Sektör Panelleri, Vaka Çalışmaları, Mülakat Simülasyonları vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyer Merkezi faaliyetlerinin tanınması |
ÖÇ02 | Öz farkındalığın artırılması |
ÖÇ03 | Kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi |
ÖÇ04 | Kendini ifade etme ve etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi. |
ÖÇ05 | Profesyonel ilişki ağlarının öneminin kavranması |
ÖÇ06 | Destek birimlerin tanınması |
ÖÇ07 | Etkin kaynak kullanımının öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve uygulamaya dönük bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan belgeleri düzenleme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri değerlendirerek varsa sorunlara belgelere dayanarak çözüm geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması içerisinde sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgileri depolamak ve depolanmış bilgileri kullanmak ve yazışma yapabilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş - Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kariyer nedir? Kariyer konusunda öğrencilerin farkındalıklarının artırılması - Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme bilinci ile kariyer planlama. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları | İlgili başlıkla ilgili ön araştırma yapmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Temel İletişim Becerileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sektör Günleri - Sivil Toplum Kuruluşları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İnce Yetenekler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
7 | Sektör Günleri - Kamu Sektörü | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders materyallerinden sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Diksiyon ve Beden Dili | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Sektör Günleri - Özel Sektör | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Etkili Mülakat Teknikleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sektör Günleri - Akademi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sektör Günleri - Girişimcilik | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ders Değerlemesi ve Proje Detayları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |