Genel Bilgi
Kod | SYB453 |
Ad | Yoga |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yoganın insan bedeni ve zihni için önemini açıklayabilir. Asana ve hareket serileriyle sağlığı, nefes ve meditasyon çalışmalarıyla konsantrasyon gelişimi hedeflenir.
Dersin İçeriği
Yoganın insan bedeni ve zihni için önemini açıklayabilir. Asana ve hareket serileriyle sağlığı, nefes ve meditasyon çalışmalarıyla konsantrasyon gelişimi hedeflenir. Meditasyon.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Yoga 1. Kitap Surya'dan Patanjali'ye, Bora Ercan. Her yönüyle yoga, Cynthia Worby.
Notlar
Raja Yoga, Swami Vivekananda.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yoga ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar. |
ÖÇ02 | Pranayama ve nefes teknikleri ile vücut farkındalığını anlayabilir ve açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Yoganın temel uygulamalarını ve asanaları uygulayabilir yaşamına entegre edebilir. |
ÖÇ04 | Bilinçli farkındalık aşamasını açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yogaya genel bakış. | Teorik. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Pranayama. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Nefes ve vücut farkındalığı. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Yoga temel uygulamasına giriş. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Meditasyon nedir?Meditasyonun amacı nedir? Zihin sessizliği, meditasyon çeşitleri. Şimdi ve burada olma, konsantrasyon - Meditasyon ve pratik | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Güneşe selam. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | Ayakta yapılan asanalar. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Ayakta denge asanaları. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Oturarak yapılan asanalar. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Geriye bükülmeler. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yatarak yapılan asanalar. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Kol ve denge asanaları. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Ters duruşlar. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Çakralar, mudralar, bandhalar, mantra. | Teorik. Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |