Genel Bilgi
Kod | SYB434 |
Ad | Tenis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
TENİS OYUNUNUN TARİHİNİ, KURALLARINI, TEKNİK VE TAKTİK YAPISINI ÖĞRETİP, ÖĞRENCİLERİN TENİS BECERİLERİNİ GELİŞTİREREK, BİLGİ SAHİBİ OLMALARINI SAĞLAMAK.
Dersin İçeriği
TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİ, RAKET TUTUŞLARI VE OYUNDAKİ TEMEL DURUŞLAR, FOREHAND, BACKHAND, SERVİS, SERVİS KARŞILAMA, VOLE VE SMAÇ VURUŞ TEKNİKLERİ, TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİ, TENİS KURALLARI,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
Notlar
1- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 2- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 5- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 6- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | • Temel Forehand, backhand, ve servis tekniğini uygulayabilir • Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır. |
ÖÇ02 | • Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır. |
ÖÇ03 | • Vole, smaç ve aşırtma vuruş yapabilir. |
ÖÇ04 | • Öğretimde temel eğitim metodlarıyla hareket edebilir |
ÖÇ05 | • Basit düzeyde maç yapabilir ve yönetebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ÖĞRENCİ, TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR. | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | RAKET TUTUŞLARI VE TENİS OYUNUNDAKİ TEMEL DURUŞLAR, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
3 | FOREHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | GELİŞTİRİLMİŞ FOREHAND VURUŞ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | BACKHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | GELİŞTİRİLMİŞ BACKHAND VURUŞ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | SERVİS ATIŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınavlar | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | TENİS OYUNUNDA SERVİS ÇEŞİTLERİ | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | SERVİS KARŞILAMA TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | SERVİS KARŞILAMA STRAJİLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | VOLE VURUŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | SMAÇ TEKNİĞİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | TENİS KURALLARI, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |