Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYB434 |
Ad | Tenis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tenis oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretip, öğrencilerin tenis becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Tenisin tarihi, tanımı,saha ve malzeme bilgisi, raket tutuşları ve oyundaki temel duruşlar, forhand, backhand, servis, servis karşılama, vole ve smaç vuruş teknikleri, tekler ve çiftleroyun stratejileri, tenis kuralları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
Notlar
1- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 2- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 5- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 6- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | • Temel Forehand, backhand, ve servis tekniğini uygulayabilir • Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır. |
ÖÇ02 | • Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır. |
ÖÇ03 | • Vole, smaç ve aşırtma vuruş yapabilir. |
ÖÇ04 | • Öğretimde temel eğitim metodlarıyla hareket edebilir |
ÖÇ05 | • Basit düzeyde maç yapabilir ve yönetebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, tenisin tarihi, tanımı, saha ve malzeme bilgisini bilir, kendi ifadesi ile açıklar. | Kaynak taraması yapılır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Raket tutuşları ve tenis oyunundaki temel duruşlar | Kaynak taraması ve konuyla ilgili videoların izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
3 | Forehand vuruş tekniği | Kaynak incelemesi ve konuyla ilgili videoların izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | İyileştirilmiş forehand vuruş | Konunun ders dışı tekrarlarla geliştirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Backhand vuruş tekniği | Kaynak taraması ve ilgili videoların izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Geliştirilmiş backhand vuruş | Konunun ders dışında tekrar edilerek geliştirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Servis | Kaynak taraması ve konuyla ilgili videoların izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınavlar | Önceki çalışmaların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tenis oyununda servis çeşitleri | Servisi egzersizleri yapmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Servis karşılama teknikleri | Kaynak tarama ve konu ile ilgili videoların izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Servis karşılama strajileri, | Tenis müsabaka videolarının izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Vole vuruş teknikleri, | Konuyla ilgili videoların izlenmesi ve kaynak araştırması yapılmalı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Smaç | Kaynak araştırması ve ilgili konuyla videoların izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | TENİS KURALLARI, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |