SYB434 Tenis

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB434
Ad Tenis
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

TENİS OYUNUNUN TARİHİNİ, KURALLARINI, TEKNİK VE TAKTİK YAPISINI ÖĞRETİP, ÖĞRENCİLERİN TENİS BECERİLERİNİ GELİŞTİREREK, BİLGİ SAHİBİ OLMALARINI SAĞLAMAK.

Dersin İçeriği

TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİ, RAKET TUTUŞLARI VE OYUNDAKİ TEMEL DURUŞLAR, FOREHAND, BACKHAND, SERVİS, SERVİS KARŞILAMA, VOLE VE SMAÇ VURUŞ TEKNİKLERİ, TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİ, TENİS KURALLARI,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005

Notlar

1- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 2- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 5- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 6- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 • Temel Forehand, backhand, ve servis tekniğini uygulayabilir • Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır.
ÖÇ02 • Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır.
ÖÇ03 • Vole, smaç ve aşırtma vuruş yapabilir.
ÖÇ04 • Öğretimde temel eğitim metodlarıyla hareket edebilir
ÖÇ05 • Basit düzeyde maç yapabilir ve yönetebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ÖĞRENCİ, TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR. SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 RAKET TUTUŞLARI VE TENİS OYUNUNDAKİ TEMEL DURUŞLAR, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
3 FOREHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 GELİŞTİRİLMİŞ FOREHAND VURUŞ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 BACKHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 GELİŞTİRİLMİŞ BACKHAND VURUŞ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 SERVİS ATIŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınavlar SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 TENİS OYUNUNDA SERVİS ÇEŞİTLERİ SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 SERVİS KARŞILAMA TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 SERVİS KARŞILAMA STRAJİLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 VOLE VURUŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 SMAÇ TEKNİĞİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 TENİS KURALLARI, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.06.2024 12:10