Genel Bilgi
Kod | RSMS213 |
Ad | Seçmeli Sanat Atölye I (Heykel) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel heykel kavramları ile birlikte modlaj,alçak ve yüksek kabartmalar ve büst etüdlerini yapabilme becerisine sahip olur.
Dersin İçeriği
Modelaj, kil ile inşaları, alçak ve yüksek kabartmaların, figüratif ve soyut düzenlemelerine yönelik bireysel ve grup çalışmaları, heykel sanat eserlerinden örnekler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur
Kaynaklar
"E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanatın Öyküsü. Norbert Lynton, remzi Kitabevi, Modern Sanatın. Öyküsü. E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanat ve Yanılsama.Pierre Bourdieu,Alfa Yayıncılık, Sanatın Kuralları."
Notlar
kütüphane, atölye çalışmaları, çeşitli sanatçı örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyut algısı gelişir. |
ÖÇ02 | Plastik biçimleme becerisi gelişir. |
ÖÇ03 | Atölye materyallerini kullanım becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Antik örneklerden büst kopyaları yapar. |
ÖÇ05 | Geometrik form kompozisyonlarını etüd eder. |
ÖÇ06 | Görme algısı gelişir. |
ÖÇ07 | İki boyutdan üç boyutlu çalışma kopyaları yapar. |
ÖÇ08 | Antik rölyefleri araştırır. |
ÖÇ09 | Heykelde ışık ve gölgeyi açıklar. |
ÖÇ10 | Heykelde oran ve orantıyı açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 2 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 1 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | tanışma,dilek ve temenniler,derste uygulanacak yöntemler | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | kilin fiziksel yapısı,kil hazırlama yöntemleri | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | heykel sehpası ve altlıklarının hazırlanması,büst uygulaması | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | geometrik form çizimleri | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | kil kullanılarak geometrik form çalışması | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | kil kullanılarak geometrik form çalışması | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | kil kullanılarak geometrik form çalışması 3. hafta | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Bust çalışması ve teknikleri | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bust yapıma için araç gereçlerin hazırlanması | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bust çizimleri | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | büst çalışması konstrüksiyon | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Büst çalışması | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bust heykeli 2. hafta | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Büst çalışması 3. hafta | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Görsel- sözel anlatım ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |