IHS466 Araştırma Yöntemleri ve Seminer

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod IHS466
Ad Araştırma Yöntemleri ve Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İlahiyat bilimlerinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak ve bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla İlahiyatın temel konularını ve sorunlarını ele alan çalışmalar yapmak

Dersin İçeriği

İlahiyat bilimlerinin tarihi, önemi, İlahiyat alanının temel sorunları ve çözüm önerileri, bilimsel araştırma yöntemleri ve teknikleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel, 2018.

Notlar

Hasan Onat, Mehmet Paçacı, Sönmez Kutlu, İslam Bilimlerinde Yöntem, Ankuzem, Ankara 2005.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlahiyat alanının temel kaynakları tanır ve kullanır.
ÖÇ02 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
ÖÇ03 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
ÖÇ04 Araştırmada uyulması gereken nesnellik, analitik düşünme ve senteze ulaşma yetisine sahip olur.
ÖÇ05 Alana özgü temel kaynaklara ulaşma yollarını ve onlardan faydalanma tekniklerini tanımlar.
ÖÇ06 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dini problemleri tespit eder ve çözüm üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yöntemleri Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Literatür tarama I İlgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Literatür tarama II İlgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Literatür tarama III İlgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Bilgilerin tasnifi I Bilgilerin tasnifi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Bilgilerin tasnifi II Bilgilerin tasnifi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Bilgilerin tasnifi III Bilgilerin tasnifi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Sözlü Sınav
9 Raporlaştırma I raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Raporlaştırma II raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Raporlaştırma III raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 kontrol ve düzeltme I raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 kontrol ve düzeltme II raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 kontrol ve düzeltme III raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 kontrol ve düzeltme ıV raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 12:00