Genel Bilgi
Kod | ME432 |
Ad | Multidisciplinary Project |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Verilen bir konuda öğrencinin mühendislik eğitiminde almış olduğu bilgileri kullanarak araştırma yapmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Birden fazla disiplini içeren proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, tasarım yapıp ilgili öğretim üyesi ile haftalık olarak toplantılar yapmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim üyesi ile haftalık toplantılar
Notlar
Öğretim üyesi ile haftalık toplantılar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Literatür taraması yapmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Teknik rapor hazırlamayı öğrenir |
ÖÇ03 | Disiplinler arası çalışmaya yatkın olur |
ÖÇ04 | Mühendislik alanında deneysel ve/veya teorik çalışma yürütür |
ÖÇ05 | Bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 2 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 3 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 4 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 5 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 6 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 7 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 8 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 9 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 10 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Pojenin yazılması 1 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Pojenin yazılması 2 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Projenin yazılması 3 | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Sunum hazırlanması | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,40 | ||
AKTS | 2 AKTS |