ME432 Multidisciplinary Project

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME432
Ad Multidisciplinary Project
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Verilen bir konuda öğrencinin mühendislik eğitiminde almış olduğu bilgileri kullanarak araştırma yapmasını sağlamak

Dersin İçeriği

Birden fazla disiplini içeren proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, tasarım yapıp ilgili öğretim üyesi ile haftalık olarak toplantılar yapmak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim üyesi ile haftalık toplantılar

Notlar

Öğretim üyesi ile haftalık toplantılar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Literatür taraması yapmayı öğrenir.
ÖÇ02 Teknik rapor hazırlamayı öğrenir
ÖÇ03 Disiplinler arası çalışmaya yatkın olur
ÖÇ04 Mühendislik alanında deneysel ve/veya teorik çalışma yürütür
ÖÇ05 Bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap
2 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 2 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
3 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 3 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 4 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 5 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 6 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 7 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 8 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 9 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 10 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Pojenin yazılması 1 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Pojenin yazılması 2 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Projenin yazılması 3 Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Sunum hazırlanması Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 60
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,40
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 09:13