Genel Bilgi
Kod | CMS211 |
Ad | Kentsel Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Planlama ile ilgili olarak kentin tüm boyutları ve öğeleriyle genel olarak tanınması, çevre mühendisliği ile ilgili yasa ve mevzuatların değişim ve gelişiminin kavranmasıdır.
Dersin İçeriği
Planlama yöntem ve teknikler ele alınacaktır. Kentin tüm boyutları ve öğeleriyle genel olarak tanınması, çevre mühendisliği ile ilgili yasa ve mevzuatların değişim ve gelişiminin kavranmasıdır. Ülkelerde ve ülkemizde şehirleşme ve kentsel sosyal mekan, kentsel kuramda yeni gelişmeler, kent, kültür ve çevre ilişkileri incelenecektir.Çevre sorunları, nedenleri ve çözüm yaklaşımları; çevre mühendisliğinde son gelişmeler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Planlama, kent planlama, kentsel tasarım gibi planlama alanlarının kapsamını ve ele aldığı konular hakkında bilgi verebilecekler. |
ÖÇ02 | Çevre Mühendisliğinde kent yapısının önemini kavrayacaktır. |
ÖÇ03 | Yasal mevzuatlar ile kent yapsının değişimini açıklayabilecekler. |
ÖÇ04 | Kent yönetimi ve kentselleşmenin çevre ile bütünselliği kavranacaktır. Kentleşme ve planlaşma ile çevre mevzuatlarının dünden bugüne değişimi ile farklı bakış açıları kazanacaklardır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre mühendisliğinin yaşamsal alanlara etkisi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Planlama ile ilgili olarak kentin tüm boyutları ve öğeleriyle genel olarak tanınması, çevre mühendisliği ile ilgili yasa ve mevzuatların değişim ve gelişiminin kavranmasıdır. | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mühendislik eğitiminde edinilen bilgileri yorumlayabilme ve irdeleme | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Tasarım yapabilme ve tasarım kriterlerinin değerlendirilmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kentsel alanada bütünsel olarak çevre mühendisliği uygulamalarına dikkat çekmek | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Planlama yöntem ve teknikler ele alınacaktır. Kentin tüm boyutları ve öğeleriyle genel olarak tanınması, çevre mühendisliği ile ilgili yasa ve mevzuatların değişim ve gelişimi | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ülkelerde ve ülkemizde şehirleşme ve kentsel sosyal mekan, kentsel kuramda yeni gelişmeler, kent, kültür ve çevre ilişkileri incelenecektir. | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çevre sorunları, nedenleri ve çözüm yaklaşımları; çevre mühendisliğinde son gelişmeler. | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kentlerde Belediyecilik ve belediyede çevre birimleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | 2872 sayılı Çevre Kanununun kapsamında Şehirleşme ile ilgili ÇED'in incelenmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Şehirleşme ile ilgili Katı atık mevzuatının incelenmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hava Kirliliği mevzuatının incelenmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Şehirleşme ile ilgili Kentsel Dönüşüm mevzuatının incelenmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kentsel Dönüşüm mevzuatının incelenmesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |