Genel Bilgi
Kod | CMS321 |
Ad | Önemli Doğal Alanlar ve Türler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci, Çevre Mühendislerine Ülkemizin biyolojik değerlerini anlatmak, onlarda doğa koruma bilincinin tam olarak yerleşmesini sağlamak. Çevre Mühendisinin insanın doğa üzerine etkisini minimize edici teknolojiler üzerinde çalıştığını tam olarak kavramasını ve etik değerlerinin yükselmesini sağlamak, ÇED süreçlerinde karar verme aşamasında yardımcı olacak etkili bir alt yapı ve kaynak oluşturmak.
Dersin İçeriği
Önemli Doğa Alanı- (ÖDA) nedir ÖDA yaklaşımı, ÖDA Kriterleri, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları, Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA, Güneydoğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Karadeniz Bölgesi ÖDA, Marmara Bölgesi ÖDA, Ege Bölgesi ÖDA, İç Anadolu Bölgesi ÖDA.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
ÖDA kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye nin koruma alanlarının nerelerde olduğunu öğrenir, |
ÖÇ02 | Çevre Mühendisi adayı ÖDA kavramını ve ÖDA yaklaşımını , ÖDA Kriterlerini, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamlarını öğrenir, |
ÖÇ03 | Türkiye nin ÖDA nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerlerini öğrenir, |
ÖÇ04 | Türkiye nin bölgeler bazında biyolojik zenginliklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ÖDA kavramı ve ÖDA yaklaşımı , ÖDA Kriterleri, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tür çeşitliliği, Endemizm ve endemik türlerin ÖDA açısından değerlendirilmesi | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkiye nin ÖDA nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerler | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ÖDA kriterleri | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Türkiyenin bölgeler bazında biyolojik zenginlikleri | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Karadeniz Bölgesi ÖDA1 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karadeniz Bölgesi ÖDA2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Marmara Bölgesi ÖDA1 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Marmara Bölgesi ÖDA2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ege Bölgesi ÖDA1 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ege Bölgesi ÖDA2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İç Anadolu Bölgesi ÖDA | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İç Anadolu Bölgesi ÖDA2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |