Genel Bilgi
Kod | CMS318 |
Ad | Su Kalitesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHZAT BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin su ile ilgili genel kavramları, su yönetimini, su kalitesi izleme yöntemlerini, içme-yüzey-yeraltı sularında kalite kavramlarını, atıksu deşarj kriter ve standatlarını su kalitesi paramaetrelerini tanımlaması/yorumlası amaçlanır.
Dersin İçeriği
Su ile ilgili temel kavramları, su yönetimini, su kalitesi izleme yöntemlerini, içme-yüzey-yeraltı sularında kalite kavramlarını, atıksu deşarj kriter ve standatlarını ve su kalitesi paramatrelerinin teorik yönlerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları, açık erişim yayınlar
Notlar
Ders notları, açık erişim yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ile ilgili genel kavramları tanımlar/yorumlar. |
ÖÇ02 | Suyun yönetimi ile ilgili yaklaşımları tanımlar/sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Su kalitesi izleme yöntemlerini tanımlar/sınıflandırır/yorumlar. |
ÖÇ04 | Sularda pH, alkalinite ve asidite kavramlarını su kalitesi açısından açıklar/yorumlar. |
ÖÇ05 | Sularda organik madde varlığını su kalitesi açısından açıklar/yorumlar. |
ÖÇ06 | Sularda azot bileşiklerini su kalitesi açısından açıklar/yorumlar. |
ÖÇ07 | Sularda fosfor bileşiklerini su kalitesi açısından açıklar/yorumlar. |
ÖÇ08 | Sularda Oksijen dengesini su kalitesi açısından açıklar/yorumlar. |
ÖÇ09 | Sularda plastik kirlenmesini su kalitesi açısından açıklar/yorumlar. |
ÖÇ10 | İçme sularında kalite kavramını açıklar/yorumlar. |
ÖÇ11 | Yüzeysel sulardakalite kavramını açıklar/yorumlar. |
ÖÇ12 | Yeraltı sularında kalite kavramını açıklar/yorumlar. |
ÖÇ13 | Atıksu deşarj kriter ve standartlarını tanımlar/sınıflandırır/yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Suyun genel özellikleri ve çevirimi, doğal sular | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dünyada ve ülkemizde su kapasitesi, çevre problemleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Suyun molekül yapısı ve özellikleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Su yönetimi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Su yönetimi2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Su kalitesi izleme yöntemleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Su kalitesi izleme yöntemleri2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su kalitesi ve pH-asidite-alkalinite | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Su kalitesi ve organik maddeler | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Su kalitesi ve plastikler | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Su kalitesi ve oksijen dengesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İçme-Yüzey-yeraltı su kalitesi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İçme-Yüzey-yeraltı su kalitesi2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Deşarj kriterleri ve standartları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |