Genel Bilgi
Kod | CMS324 |
Ad | Dezenfeksiyon Prosesleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHZAT BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin içme sularının dezenfeksiyon yöntemlerini tanımlaması/sınıflandırması/gerekli hesaplamaları yapması/ yorumlaması amaçlanır. Dezenfeksiyon yan ürünlerini tanımlaması/sınıflandırması hedeflenir.
Dersin İçeriği
Dezenfeksiyon temel kavramı, içme suyu ve dezenfeksiyon ilişkisi, klor kimyası, klor-dezenfeksiyon kinetiğini, klorlama yöntemleri, dezenfeksiyon ünitesi tasarımı, dezenfektan seçimi kriterleri, dezenfeksiyon yan ürünleri konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları, içme suyu arıtma sistemlerinde dezenfeksiyon süreçleri
Notlar
içme suyu arıtma sistemlerinde dezenfeksiyon süreçleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dezenfeksiyon kavramını tanımlar/sınıflandırır. |
ÖÇ02 | İçme suyu ve dezenfeksiyon ilişkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Klor kimyasını açıklar/hesaplamaları yapar. |
ÖÇ04 | Dezenfeksiyon kinetiğini açıklar/hesaplar/yorumlar. |
ÖÇ05 | Klorlama yöntemlerini açıklar/sınıflandırır/yorumlar. |
ÖÇ06 | Dezenfeksiyon ünitesi tasarlar. |
ÖÇ07 | Dezenfektan seçim kriterlerini açıklar/yorumlar. |
ÖÇ08 | Dezenfektan yan ürünlerini açıklar/sınıflandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dezenfeksiyona giriş | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dezenfeksiyon temel kavramlar | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Deznefeksiyon kinetiği | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dezenfeksiyon kinetiği 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Klor kimyası | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Problem çözümü | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Problem çözümü 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Reaktör tasarımı | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Reaktör tasarımı 2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | CT tabloları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Dezenfeksiyon yan ürünleri | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dezenfeksiyon yan ürünleri2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dezenfektan seçimi | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dezenfektan seçimi2 | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |