TBS111 Sosyal Sorumluluk Projesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBS111
Ad Sosyal Sorumluluk Projesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Muhittin ÜNAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sosyal sorumluluk projelerinin önemini kavrayarak, sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilme. Sosyal ve güncel sorunların farkına varılması.

Dersin İçeriği

Sosyal sorumluluk projelerinin önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma. Danışman öğretim elemanı koordinatörlüğünde, öğrenciler gruplar halinde projelerini hazırlayarak, gerçekleştirilmektedir. Ders sonunda gerçekleştirilen projeler, sözlü sunum haline getirilerek, Sosyal Sorumluluk Proje Dersi Sunum Etkinliklerinde sunulmaktadır. Ders değerlendirmesi, öğrencilerin projedeki performansları, hazırladıkları rapor ve sözlü sunumlarla yapılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Elvettin Akman, Kenan Ören, H. Bahadır Eser (2015). Social Sorumluluk. Pelikan Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, sosyal sorumluluk projelerine duyarlıdır.
ÖÇ02 Öğrenci, güncel sosyal sorumluluk projelerine katılır
ÖÇ03 Öğrenci, sorgulayıcı ve çok yönlü düşünme yeterlilik ve alışkanlıkları kazanır.
ÖÇ04 Öğrenci, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretir.
ÖÇ05 Öğrencinin, iletişim becerilerindeki gelişime katkı sağlanır.
ÖÇ06 Öğrenci proje aşamalarını öğrenir.
ÖÇ07 Öğrenci, ekip çalışmasına aşina olur.
ÖÇ08 Öğrenci, sözlü sunum hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Projelerin hazırlanması-1 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Projelerin hazırlanması-2 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Projelerin hazırlanması-3 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Projelerin hazırlanması-4 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Projelerin hazırlanması-5 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Projelerin hazırlanması-6 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Projelerin hazırlanması-7 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
9 Projelerin hazırlanması-8 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Projelerin hazırlanması-9 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Projelerin hazırlanması-10 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Projelerin hazırlanması-11 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Projelerin hazırlanması-12 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Projelerin hazırlanması-13 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Projelerin hazırlanması-14 Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.06.2024 01:09