Genel Bilgi
Kod | TBS111 |
Ad | Sosyal Sorumluluk Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal sorumluluk projelerinin önemini kavrayarak, sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilme. Sosyal ve güncel sorunların farkına varılması.
Dersin İçeriği
Sosyal sorumluluk projelerinin önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma. Danışman öğretim elemanı koordinatörlüğünde, öğrenciler gruplar halinde projelerini hazırlayarak, gerçekleştirilmektedir. Ders sonunda gerçekleştirilen projeler, sözlü sunum haline getirilerek, Sosyal Sorumluluk Proje Dersi Sunum Etkinliklerinde sunulmaktadır. Ders değerlendirmesi, öğrencilerin projedeki performansları, hazırladıkları rapor ve sözlü sunumlarla yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Elvettin Akman, Kenan Ören, H. Bahadır Eser (2015). Sosyal Sorumluluk. Pelikan Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal sorumluluk projelerine duyarlıdır. |
ÖÇ02 | Güncel sosyal sorumluluk projelerine katılır. |
ÖÇ03 | Sorgulayıcı ve çok yönlü düşünme yeterlilik ve alışkanlıkları kazanır. |
ÖÇ04 | Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretir. |
ÖÇ05 | İletişim becerilerindeki gelişime katkı sağlanır. |
ÖÇ06 | Proje aşamalarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Ekip çalışmasına aşina olur. |
ÖÇ08 | Sözlü sunum hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Projelerin hazırlanması-1 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Projelerin hazırlanması-2 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Projelerin hazırlanması-3 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Projelerin hazırlanması-4 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Projelerin hazırlanması-5 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Projelerin hazırlanması-6 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Projelerin hazırlanması-7 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Projelerin hazırlanması-8 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | Projelerin hazırlanması-9 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Projelerin hazırlanması-10 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Projelerin hazırlanması-11 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Projelerin hazırlanması-12 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Projelerin hazırlanması-13 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Projelerin hazırlanması-14 | Proje temelli öğrenme, bireysel çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |