Genel Bilgi
Kod | TBS112 |
Ad | Enerji Kaynakları ve Sürdürülebilir Çevre |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin enerji kavramını ve temel enerji birimlerini tanımalarını, enerji türlerini ve dönüşüm şekillerini, küresel enerji kaynaklarını, kalkınma rolünü, önemini, çevre ve toplum üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlar. Ayrıca küresel ısınmayı ve çevreyi nasıl etkilediklerini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Enerji kavramı ve temel enerji birimleri, Enerji türleri enerji dönüşümleri, Küresel enerji kaynakları, Yenilenemez enerji kaynakları Yenilenebilir enerji kaynakları, Enerji kaynaklarının kalkınmadaki önemi, Sürdürülebilir bir kalkınmada enerji kaynaklarının rolü, Enerji kaynaklarının toplumsal etkileri, Enerji kaynaklarının küresel etkileri, Küresel ısınma, Çevre üzerindeki etkileri, Biyosistem üzerinde etkileri, Sürdürülebilir çevre ve yaşam.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve internet erişimli kitaplar ve makaleler
Notlar
Yenilenebilir Enerji kaynakları H. Hüseyin Öztürk
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji kavramı ve temel enerji birimlerini anlatır |
ÖÇ02 | Enerji türlerini birbirleriyle olan ilişkisini ve özelliklerini anlatır |
ÖÇ03 | Enerji dönüşümlerini ve özelliklerini anlatır |
ÖÇ04 | Küresel enerji kaynakları ve önemini anlatır |
ÖÇ05 | Yenilenemez enerji kaynakları ve potansiyelini anlatır |
ÖÇ06 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını ve özelliklerini anlatır |
ÖÇ07 | Enerji kaynaklarının kalkınmadaki önemini anlatır |
ÖÇ08 | Sürdürülebilir bir kalkınmada enerji kaynaklarının rolünü anlatır |
ÖÇ09 | Enerji kaynaklarının toplumsal etkileri açıklar |
ÖÇ10 | Enerji kaynaklarının küresel etkileri açıklar |
ÖÇ11 | Küresel ısınmanın iklimsel sonuçlarını anlatır |
ÖÇ12 | Enerji kaynaklarının çevresel etkilerini açıklar |
ÖÇ13 | Ekosistem ve çevresi üzerindeki etkilerini açıklar |
ÖÇ14 | Enerji kaynaklarının sürdürülebilir çevre ve yaşam üzerindeki etkilerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji Kavramı Ve Temel Enerji Birimleri | Ders hakkında bilgi edinmek için araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Enerji Türleri | Önceki hafta işlenen ders tekrarı yaparak dersi pekiştirir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Enerji Dönüşümleri | Temel matematiksel dönüşümler ve birim çevirileri hakkında geçmiş bilgilerini tekrar eder | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
4 | Küresel Enerji Kaynakları | Geleneksel enerji kaynakları hakkında araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Yenilenemez Enerji Kaynakları | Tükenebilir enerji kaynakları hakkında araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | Tükenmez enerji kaynakları hakkında araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Enerji kaynaklarının kalkınmadaki önemi | Önceki haftalarda işlenen derslerin tekrarını yaparak dersi pekiştirir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sürdürülebilir Bir Kalkınmada Enerji Kaynaklarının Rolü | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Enerji Kaynaklarının Toplumsal Etkileri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Enerji Kaynaklarının Küresel Etkileri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Küresel Isınma | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çevre Üzerindeki Etkileri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Biyosistem Üzerinde Etkileri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Enerji kaynaklarının küresel sonuçları | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |