ABL631 Suç ve Çocukluk Çağı Psikopatolojileri

7 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL631
Ad Suç ve Çocukluk Çağı Psikopatolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk ve ergenlik doneminin gelişimi ve bu dönemlerde çocuk ve ergenlerde gözüken ruhsal davranış bozuklukları ve suç ilişkisi

Dersin İçeriği

Çocuk ve ergenlik döneminde yaşanan ruhsal gelişim konusunda bilgi verilir ve bu dönemlerde gözüken ruhsal davranış bozukluklarının patolojisi hakkında bilgi edinir ve bunların suç olan ilişkini tartışmak

Dersin Ön Koşulu

Psikoloji, PDR, Sosyal Hizmetler ve Hukuk mezunu olmak

Kaynaklar

Güncel Medikal Literatür

Notlar

Güncel literatür, kitap ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Adli Sosyal Bilimler alanında gerekli bilgileri sistematik biçimde kavrar.
ÖÇ02 Adli Sosyal Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde bilir.
ÖÇ03 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
ÖÇ04 Çocukluk çağı psikopatolojilerinin epidemiyolojini bilir.
ÖÇ05 Çocukluk çağı psikopatolojilerinin risk faktörlerini bilir.
ÖÇ06 Çocukluk çağı psikopatolojilerinin semptomlarını ve suç ile ilişkilerini bilir ve kavrar.
ÖÇ07 Çocukluk çağı psikopatolojilerinin semptomlarını, suç ile ilişkilerini ve yasalardaki yerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin amacının açıklanması, seminer konularının paylaşımı konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Derse hazırlık konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Çocuk ve Ergenin Ruhsal Değerlendirmesi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Çocukluk Çağı Psikopatolojilerine Giriş konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Çocukluk Çağı Psikopatolojileri ve Suç İlişkisi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Zihinsel Gelişim Gerilikleri ve Suç İlişkisi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Yıkıcı Davranış Bozuklukları ve Suç İlişkisi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Davranım Bozukluğu Ve Suç İlişkisi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
9 Karşı Olma Karşıt Gelme Bozukluğu ve Suç İlişkisi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Bipolar Duygudurum Bozukluğu ve Çocukluğu Çağı Şizofrenisi ve Suç İlişkisi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 İstismar ve İhmal Suç İlişkisi I konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 İstismar ve İhmal Suç İlişkisi II konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Cinsel İstismar ve Suç İlişkisi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Duygusal Örseleme ve İhmal Suç İlişkisi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 172
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,88
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.06.2024 11:43