Genel Bilgi
Kod | ABL631 |
Ad | Suç ve Çocukluk Çağı Psikopatolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk ve ergenlik doneminin gelişimi ve bu dönemlerde çocuk ve ergenlerde gözüken ruhsal davranış bozuklukları ve suç ilişkisi
Dersin İçeriği
Çocuk ve ergenlik döneminde yaşanan ruhsal gelişim konusunda bilgi verilir ve bu dönemlerde gözüken ruhsal davranış bozukluklarının patolojisi hakkında bilgi edinir ve bunların suç olan ilişkini tartışmak
Dersin Ön Koşulu
Psikoloji, PDR, Sosyal Hizmetler ve Hukuk mezunu olmak
Kaynaklar
Güncel Medikal Literatür
Notlar
Güncel literatür, kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Adli Sosyal Bilimler alanında gerekli bilgileri sistematik biçimde kavrar. |
ÖÇ02 | Adli Sosyal Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde bilir. |
ÖÇ03 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. |
ÖÇ04 | Çocukluk çağı psikopatolojilerinin epidemiyolojini bilir. |
ÖÇ05 | Çocukluk çağı psikopatolojilerinin risk faktörlerini bilir. |
ÖÇ06 | Çocukluk çağı psikopatolojilerinin semptomlarını ve suç ile ilişkilerini bilir ve kavrar. |
ÖÇ07 | Çocukluk çağı psikopatolojilerinin semptomlarını, suç ile ilişkilerini ve yasalardaki yerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin amacının açıklanması, seminer konularının paylaşımı | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Derse hazırlık | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Çocuk ve Ergenin Ruhsal Değerlendirmesi | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Çocukluk Çağı Psikopatolojilerine Giriş | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Çocukluk Çağı Psikopatolojileri ve Suç İlişkisi | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Zihinsel Gelişim Gerilikleri ve Suç İlişkisi | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yıkıcı Davranış Bozuklukları ve Suç İlişkisi | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Davranım Bozukluğu Ve Suç İlişkisi | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
9 | Karşı Olma Karşıt Gelme Bozukluğu ve Suç İlişkisi | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Bipolar Duygudurum Bozukluğu ve Çocukluğu Çağı Şizofrenisi ve Suç İlişkisi | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | İstismar ve İhmal Suç İlişkisi I | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | İstismar ve İhmal Suç İlişkisi II | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Cinsel İstismar ve Suç İlişkisi | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Duygusal Örseleme ve İhmal Suç İlişkisi | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,88 | ||
AKTS | 7 AKTS |