Genel Bilgi
Kod | SAİ522 |
Ad | Pareketalar ve Pareketalarla Avcılık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri avcılığında kullanılan av araçlarının ve avlama yöntemlerinin sucul ortama olumsuz etkilerinin tanımlanması ve bu olumsuz etkileri en aza indirmek için yapılacak çalışmaların belirlenmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Av araçlarının kirletici etkileri, aşırı avcılık, bentik fauna ve floraya etkileri, hayalet balıkçılık
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Av Araçları ve Avlama Teknolojisi. Mehmet Salih Çelikkale, Ertuğ Düzgüneş, Ahmet Ferit Candeğer Karadeniz Teknik Üniversitesi Sürmene Deniz Bilimleri Fakültesi, 1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Paraketa yapımı ve kullanımı konusunda beceri sahibi olur. |
ÖÇ02 | Paraketa avcılılığında kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Sürdürülebilir balıkçılıkta pareketa tekniklerinin yönetilmesi becerisine sahiptir. |
ÖÇ04 | Paraketalarla ekosisteme uygun balıkçılık yönetiminin kullanılması konusunda çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Pareketalarla ilgili bildiklerini öğretme becerisine sahip olur. |
ÖÇ06 | Paraketalarla avlanan türlerin tanımlamasını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pareketaların tanımı, pareketaları oluşturan malzemeler ve özellikleri. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pareketalarda Kullanılan Düğümler. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pareketa avcılığında kullanılan yemler ve hazırlanması. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Deniz ve içsularda kullanılan pareketaların özellikleri. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Pareketa çeşitleri ince ve kalın pareketalar, pareketalarla avlanan balık türleri. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dip, Ortasu ve Yüzey Pareketaları, Bu pareketaların Operasyon şekilleri. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deniz Levreği Avcılığında Kullanılan Pareketa Çeşitleri ve Dizaynı. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sudak avcılığında kullanılan pareketa çeşitleri ve dizaynı. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Vertikal pareketalar. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İğne bağları, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Pareketa Yapımı, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pareketa Yapımı, ödev Devamı | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Göl Uygulaması. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Deniz Uygulaması. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları devam | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |