Genel Bilgi
Kod | DSAİS801 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr.Gör.Dr. Yılmaz UÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MUSTAFA DURMUŞ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YASEMEN YANAR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi ile ilgili bilgileri araştırma, derleme, rapor formuna getirme, sunum hazırlamanın geliştirilmesi
Dersin İçeriği
Öğrenci tarafından belirlenen spesifik bir konunun araştırılması, sentezlenmesi ve analiz edilme sürecini kapsar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çeşitli kaynaklar
Notlar
Çeşitli kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilmeyi öğrenme |
ÖÇ02 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, düzenleme, sunum sürecinde etkili kullanır Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek bilgiye ulaşmayı öğrenir |
ÖÇ03 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek bilgiye ulaşmayı öğrenir |
ÖÇ04 | Elde ettiği sonuçları yazabilir, derleyebilir ve sunabilir |
ÖÇ05 | Sunum hazırlama sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar |
ÖÇ06 | Yaşam boyu öğrenmeye olumlu tutum geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer nedir, nasıl hazırlanır | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Belirlenen seminer konusunda kaynak nasıl taranır ve kullanılır | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilimsel etik ve intihal nedir | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seminer konularının belirlenmesi | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaynak taraması | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kaynakların toplanması | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kaynakların değerlendirilmesi | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Derleme | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Derleme sonuçlarının analiz edilmesi | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Seminer taslaklarının hazırlanması | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Sonuçların rapor haline getirilmesi | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Sunum oluşturma | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Öğrenci sunumları | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sunumların genel olarak değerlendirilmesi tartışılması | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınav hazırlığı | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |