DSAİS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DSAİS801
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr.Gör.Dr. Yılmaz UÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA DURMUŞ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YASEMEN YANAR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi ile ilgili bilgileri araştırma, derleme, rapor formuna getirme, sunum hazırlamanın geliştirilmesi

Dersin İçeriği

Öğrenci tarafından belirlenen spesifik bir konunun araştırılması, sentezlenmesi ve analiz edilme sürecini kapsar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çeşitli kaynaklar

Notlar

Çeşitli kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilmeyi öğrenme
ÖÇ02 Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, düzenleme, sunum sürecinde etkili kullanır Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek bilgiye ulaşmayı öğrenir
ÖÇ03 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek bilgiye ulaşmayı öğrenir
ÖÇ04 Elde ettiği sonuçları yazabilir, derleyebilir ve sunabilir
ÖÇ05 Sunum hazırlama sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar
ÖÇ06 Yaşam boyu öğrenmeye olumlu tutum geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer nedir, nasıl hazırlanır Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Belirlenen seminer konusunda kaynak nasıl taranır ve kullanılır Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimsel etik ve intihal nedir Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seminer konularının belirlenmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kaynak taraması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kaynakların toplanması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kaynakların değerlendirilmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Derleme Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Derleme sonuçlarının analiz edilmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Seminer taslaklarının hazırlanması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Sonuçların rapor haline getirilmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Sunum oluşturma Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Öğrenci sunumları Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sunumların genel olarak değerlendirilmesi tartışılması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınav hazırlığı Sunum Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 03:22