SAİ551 Su Ürünlerinde Fonksiyonel Gıdalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAİ551
Ad Su Ürünlerinde Fonksiyonel Gıdalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile fonksiyonel su ürünleri terimleri, sınıflandırılması, fonksiyonel su ürünlerinin özellikleri ve sağlığa etkileri, fonksiyonel su ürünlerinin gıda sektöründe, eczacılıkta ve kozmetik alanında kullanılması, gıda güvenliği ve toksikolojisi açılarından değerlendirmeler ve su ürünleri işleme endüstrisi atıklarının fonksiyonel gıda olarak kullanılması anlatılacaktır. Ayrıca mevcut yasal düzenlemeler, mevcut gıda pazarlarında fonksiyonel su ürünlerinin yeri ve önemi; toplum sağlığı üzerine potansiyel etkileri; fonksiyonel su ürünlerinin geleceği gibi konular işlenecektir.

Dersin İçeriği

Fonksiyonel su ürünleri terimleri, sınıflandırılması, fonksiyonel su ürünlerinin özellikleri ve sağlığa etkileri, fonksiyonel su ürünlerinin gıda sektöründe, eczacılıkta ve kozmetik alanında kullanılması, gıda güvenliği ve toksikolojisi açılarından değerlendirmeler ve su ürünleri işleme endüstrisi atıklarının fonksiyonel gıda olarak kullanılması, mevcut yasal düzenlemeler, mevcut gıda pazarlarında fonksiyonel su ürünlerinin yeri ve önemi, toplum sağlığı üzerine potansiyel etkileri, fonksiyonel su ürünlerinin geleceği

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar

Notlar

internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fonksiyonel su ürünleri terimleri, sınıflandırılması hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Fonksiyonel su ürünlerinin özellikleri ve sağlığa etkilerini öğrenir.
ÖÇ03 Fonksiyonel su ürünlerinin gıda sektöründe, eczacılıkta ve kozmetik alanında kullanılması ile ilgili bilgi edinir.
ÖÇ04 Gıda güvenliği ve toksikolojisi açısından değerlendirmeler yapar.
ÖÇ05 Mevcut gıda pazarlarında fonksiyonel su ürünlerinin önemi ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi edinir.
ÖÇ06 oplum sağlığı üzerine potansiyel etkileri ve fonksiyonel gıdaların geleceği hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fonksiyonel su ürünleri terimleri ve sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Bitkisel kökenli fonksiyonel gıdalar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Hayvansal kökenli fonksiyonel gıdalar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Fonksiyonel su ürünlerinin özellikleri ve sağlığa etkileri, öğrencilerin sunum konularını belirleme Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Fonksiyonel su ürünlerinin gıda sektöründe kullanılması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Fonksiyonel su ürünlerinin eczacılıkta ve kozmetik alanında kullanılması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Gıda güvenliği ve toksikolojisi açılarından fonksiyonel gıdaların değerlendirmesi 1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Gıda güvenliği ve toksikolojisi açılarından fonksiyonel gıdaların değerlendirmesi 2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Su ürünleri işleme endüstrisi atıklarının fonksiyonel gıda olarak kullanılması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Su ürünleri işleme endüstrisi atıklarının fonksiyonel gıda olarak kullanılması, öğrenci sunumları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Yasal düzenlemeler, öğrenci sunumları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Mevcut gıda pazarlarında fonksiyonel su ürünlerinin yeri ve önemi, öğrenci sunumları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Toplum sağlığı üzerine potansiyel etkileri, öğrenci sunumları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Fonksiyonel su ürünlerinin geleceği, öğrenci sunumları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.10.2024 07:08