SAİ530 Su Ürünleri Biyokimyası ve Etkileyen Faktörler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAİ530
Ad Su Ürünleri Biyokimyası ve Etkileyen Faktörler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Su ürünlerini oluşturan bileşenlerin kompozisyonlarını, özelliklerini, mevsimsel değişimler, avlama yöntemleri, tür cinsiyet gibi etmenlerin su ürünleri biyokimyası üzerine etkilerini açıklar

Dersin İçeriği

Su ürünlerinin bileşenleri ve özellikleri, su ürünleri kalitesine mevsimsel değişimler, avlama yöntemleri, tür, ve vücut kompozisyonunun etkileri, su ürünlerinin prerigor ve postrigor dönemlerindeki biyokimyasal döngüler, depolama periyodu ve bozulma sürecinde besinsel kompozisyondaki değişimler

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Su Ürünleri ve işlenmiş su ürünleri ile ilgili kitap, derleme ve makaleler

Notlar

internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su ürünlerinin genel yapısını tanımlayarak diğer gıdalardan farkını ayırt eder
ÖÇ02 Su ürünlerinin yapısında bulunan bileşenlerin özelliklerini ve yararlarını açıklar
ÖÇ03 Su ürünlerine tat veren bileşikleri listeleyebilir
ÖÇ04 Beslenme, üreme gibi etmenlerin su ürünleri biyokimyasına etkilerini açıklayabilir
ÖÇ05 İşlenmiş ürünlerin biyokimyasal yapılarını açıklar
ÖÇ06 İşlenmiş su ürünlerinin kalitelerini değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yenebilen su ürünlerinin genel yapısı, besin içeriği Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Lipitler, genel yapısı, kolesterol, eikosonoidler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Çoklu doymamış yağ asitlerinin biyoyararlılığı, ödev Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Proteinler, kas proteinleri, ödev Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Protein olmayan azotlu bileşikler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Balık ve kabuklularda tat bileşenleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Enzimler, hasat sonrası sü ürünleri kalitesi üzerine etkileri ve kullanımı, ödev Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Vitaminler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Makro ve mikro elementler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Balık kalitesi üzerine besleme ve yetiştiricilik uygulamalarının etkisi, ödev Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Üreme aktivitesi, coğrafi bölge vb etmenler ve biyokompozisyon ilişkisi Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Dondurulmuş su ürünlerinin biyokimyası, taze ve dondurma çözündürme farkı Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Kurutulmuş, fermente edilmiş, marine ve tütsülü su ürünlerinin biyokimyası Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Termal işlenmiş ürünlerin biyokimyası Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 03:29