HAS725 Seminer Dersi (Z)

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HAS725
Ad Seminer Dersi (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seminer hazırlanması ve sunumu ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Alan ile ilgili bir konuda doktoraöğrencisinin güncel araştırmalar ve gelişmeleri kendi yorumunu da katarak bütünleştirdiği bir

Dersin Ön Koşulu

Halk Sağlığı Doktora Giriş-Kabul Koşulları

Kaynaklar

Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler

Notlar

Dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusu seçiminde doğru karar verir.
ÖÇ02 Konusu ile ilgili kaynaklarını belirleyerek etkin olarak kullanır.
ÖÇ03 Konusu ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları sözlü ve görsel olarak aktarır.
ÖÇ04 Etkili iletişim kurar.
ÖÇ05 Seminer sonundaki sorulara verdiği cevaplarla konu hakkındaki bilgi birikimini kanıtlar.
ÖÇ06 Sunduğu konuyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel halk sağlığı kavramlarını tanımlar, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını sayar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve güvenliği esasları ile meslek hastalıklarını sayar, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını sayar, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri tanımlar, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu tarif eder
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplum beslenmesini tanımlar ve beslenme hastalıklarını sayar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Belirlenen konuda hazırlık yapılması Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Seçilen konuda sunum teknikleri Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Seçilen konuda literatür taraması Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Literatür özeti Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Literatürde veri kıyaslaması Makale inceleme, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Literatür değerlendirilmesi Makale inceleme, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Makale inceleme, Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Seminer raporu için ön hazırlık Makale inceleme, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Seminer raporunun hazırlanması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Seminer raporunun Danışmana sunulması Bireysel çalışma, Sunumun danışman ile tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
12 Seminerin sunum için hazırlanması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seminerin sunumu için Danışman önerileri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Seminerin sunum için düzenlenmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminerin sunulması Seminer Sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Seminer tartışması Önerilen kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 72
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,88
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.02.2025 01:22