ECF507 Mezuniyet Projesi I

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF507
Ad Mezuniyet Projesi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Eczacılık alanında belirlenen konu hakkında bilgi toplama, araştırma konusu seçme, planlama,

Dersin İçeriği

Eczacılık alanında güncel bir konu ile ilgili literatür taramasının yapılması, literatür konularının

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İlgili anabilim dallarının ders kitapları ve notları

Notlar

https://scholar.google.com/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eczacılık alanında belirlenen bir konuda teorik ve/veya pratik araştırmayı planlar.
ÖÇ02 Eczacılık alanında belirlenen bir konuda teorik ve/veya pratik araştırmayı yürütür.
ÖÇ03 Elde ettiği sonuçları yorumlar.
ÖÇ04 Elde ettiği sonuçları bir rapor halinde hazırlama ve sunma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel araştırma yöntemleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Bilimsel araştırma planlama Lİteratür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Bilimsel araştırma planlama-2 Lİteratür taramsı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Literatür tarama-1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Literatür tarama-2 Literür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Proje konusunun belirlenmesi Lİteratür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Proje konusunun tartışılması Lİteratür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Proje ile ilgili literatür taranması-1 literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Proje ile ilgili literatür taranması-2 literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Proje ile ilgili literatür taranması-3 literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Proje ile ilgili literatür taranması-4 literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Proje ara raporu hazırlık-1 Dosya hazırlama ve proje yazılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Proje ara raporu hazırlık-2 Dosya hazırlama ve proje yazılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Birinci ara raporun hazırlanması Dosya hazırlama ve proje yazılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 72
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,88
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.06.2024 04:08