Genel Bilgi
Kod | ZO022 |
Ad | Evrimsel Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Evrimin moleküler temelini anlamak, çiftlik hayvanlarının evrimi hakkında gerekli bilgiye sahip olmak.
Dersin İçeriği
Evrimdeki özellikle moleküler tekniklerle elde edilen içgörüleri ve aynı zamanda farklı evrimsel kavramlara (örneğin türleşme, seçilim) derinlemesine çalışmaların da dahil olduğu çeşitli konular, modern moleküler yöntemlerin, DNA dizilemesinin vb. bu alana yaptığı katkılar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evrimsel Analiz, Palme Yayıncılık, 7. Baskı, Editörler: J.C. Herron, S. Freeman, 2009
Notlar
Evrim konulu diğer akademik kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Evrimin teori ve mekanizmasını açıklar |
ÖÇ02 | Filogenetik ağaçları okuma ve yorumlama, ağaç oluşturma yöntemlerini anlama |
ÖÇ03 | Yaşam tarihi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Filogenetik ve popülasyon genetiği yöntemlerini kullanarak evrimsel problemleri çözer |
ÖÇ05 | Çiftlik hayvanlarının evrimi konusunda bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evrim örüntüsü | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doğal seçilim | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Evrimsel ağaçların hesaplanması | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mutasyon ve genetik varyasyon | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Populasyonlarda Mendel genetiği | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çoklu lokuslarda evrim | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Adaptasyon | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Filogenomik ve adaptasyonun moleküler temelleri I | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Filogenomik ve adaptasyonun moleküler temelleri II | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türleşme mekanizmaları I | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türleşme mekanizmaları II | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çiftlik hayvanlarının evrimi I | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çiftlik hayvanlarının evrim II | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yılsonu sınavına hazırlık | Evolutionary Analysis, 5th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron, Published by Pearson, 2014. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |