Genel Bilgi
Kod | BY603 |
Ad | Biyolojik Membranların Yapı ve İşlevleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 9 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI |
Dersin Amacı / Hedefi
Organizmanın yapısal organizasyonunu temsil eden biyolojik membranların yapı ve işlevini anlatmak.
Dersin İçeriği
Biyolojik membranların genel özellikleri, membran yapısı, membran lipidleri, membran proteinleri, gilikolipidler, glikoproteinler ve lipoproteinler, membran permeabilitesi ve lipozomlar, mebran asimetrisi ve lipozomlar, membran transportu, bakterial membranların yapısı, membran proteinlerinin sentezi ve membrana yerleşimi, membran lipidlerinin sentezi ve membrana yerleşimi, onkogenler ve membranlar, membran çalışma teknikleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Nelson D.L., Cox M.M (2005) Lehninger Biyokimyanın İlkeleri. Çeviri Editörü: Nedret Kılıç. Palme Yayıncılık. ANKARA
Notlar
Yeagle P.Y The Structure of Biological Membranes . C.R.C Pres. U.S.A
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojik mebranların genel özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Membran yapısını açıklar. |
ÖÇ03 | Membran permeabilitesi, membran asimetrisi ve membran transportunu öğrenir. |
ÖÇ04 | Membran proteinlerinin biyosentezini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik membranlara genel bakış | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
2 | Biyolojik membranların genel özellikleri | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
3 | Membran yapısı | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
4 | Membran lipidleri | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
5 | Membran proteinleri | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
6 | Glikolipidler, glikoproteinler ve lipoproteinler | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
7 | Doğal olarak oluşan peptidler ve membrandaki önemi | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
8 | Ara Sınavlar | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
9 | Membran permeabilitesi | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
10 | Lipozomlar | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
11 | Membran transportu | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
12 | Membran proteinlerinin ve membran lipitlerinin biyosentezi ve yerleşimi | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
13 | Onkogenler, membranlar ve membran çalışması teknikleri | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
14 | İyonoforlar | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
15 | Membran asimetrisi | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kaynakları | Yöntem Seçilmemiş |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 224 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,96 | ||
AKTS | 9 AKTS |